عارف بیشترین آراء را برای ریاست مجلس در اختیار دارد

عضو شورای راهبردی اصلاح طلبان هرگونه ائتلاف بین اعتدالیون اصولگرا و اصلاح طلب را رد می کند اما معتقد است ممکن است برخی اصولگرایان معتدل و شناسنامه دار در لیست اصلاح طلبان قرار گیرند.
به گزارش امید به نقل از نامه‌نیوز،عبدالله ناصری عضو بنیاد باران با اشاره به برنامه‌ریزی منسجم اصلاح طلبان برای ورود به انتخابات مجلس دهم و نقش شورای راهبردی در تصمیمات این جریان، گفت: شوراي راهبردی اصلاحات شکل گرفته است و در همراهی با شورای هماهنگی احزاب، در تلاش هستند نیروهای اصلاح طلب را برای مجلس دهم آماده می‌کنند. 

وی ادامه داد: شورای راهبردی وضعیت محلی و استانی را برای انتخابات زیر نظر دارد تا بتوانند نیروهای ساختاری را شکل دهند و نامزدهای انتخاباتی را برای ثبت نام هدایت و به نوعی همراهی کنند .

عضو شورای راهبردی اصلاح طلبان درخصوص تحرکات طیف احمدی نژاد در برخی استان های خاص، اظهار کرد: اصلا اینگونه نیست که برخی از استان‌ها را مشخص کنیم که با شخص احمدی نژاد و طیف پایداری ها رابطه نزدیکی داشته باشند. در برخی از استان‌ها شهردارانی حضور دارند که از طیف احمدی‌نژاد و پایداری‌ها هستند و برخی از مدیران نیز از زمان احمدی نژاد بر سرکار هستند که طبیعتا از احمدی نژاد حمایت می‌کنند. 

ناصری ادامه داد: البته از آنجایی که احمدی نژاد  مقداری پایگاه اجتماعی در میان مردم دارد لذا حضور ایشان در انتخابات تا حدی باید قابل تامل باشد اما اینکه بگوییم آرا شهری کاملا در اختیار احمدی نژاد و نزدیکانش است اصلا صحیح نیست. اصلاح طلبان تنها به دنبال این هستند که انتخاباتی رقابتی و سالم داشته باشیم و امیداوریم در انتخابات از منابع مالی تمیز و غیر دولتی استفاده شود.

عبدالله ناصری در خصوص برخی احزاب تازه تاسیس اصلاح طلب و بهره گیری از ظرفیت های این احزاب در انتخابات مجلس دهم، گفت: برخی از احزاب اصلاح‌طلب درخواست عضویت در شورای راهبردی را دارند مانند حزب اتحاد ملی و حزب ندای ایرانیان. طبق ماده 10 قانون احزاب اگر صلاحیت‌شان احراز شود به طور طبیعی مجوز خواهند گرفت و فعالیت‌شان را آغاز خواهند کرد. آنچه که مهم است این است که شورای راهبردی اصلاحات در واقع مشوق شکل‌گیری احزاب چه در دل اصلاحات و چه در دل اصولگرایی است زیرا هرچه احزاب تکثر پیدا کنند شفافیت در عرصه انتخابات نیز بیشتر و بهتر خواهد شد.
 
این فعال سیاسی اصلاح طلب، هرگونه ائتلاف اصلاح طلبان با اصولگرایان معتدل را رد کرد و گفت: اصلاحات با هیچ یک از جریان‌های اصولگرایی قصد نزدیکی و ائتلاف ندارند، اما ممکن است مانند انتخابات ریاست جمهوری سال 92 شرایطی ایجاد شود که برخی از افراد که شناسنامه اصولگرایی، مشی اعتدالی و اولویت منافع ملی را دارند در لیست اصلاحات قرار بگیرند.

وی همچنین تصریح کرد: دولت از آنجایی که با رای اصلاحات روی کار آمده است طبیعتا هماهنگ با اصلاحات خواستار مجلسی اصلاح‌طلب و مخالف مجلس فعلی است. دولت نیز فقط مجری قانون است و مسئولیت نظارت بر انتخابات را برعهده دارد.

عضو بنیاد باران، انتخابات آزاد و شفاف را شرط ورود اصلاح طلبان به مجلس دانست و خاطرنشان کرد: اگر انتخابات شفاف، آزاد و کاملا قانونی پیش برود بی‌شک مجلسی اصلاح طلب را خواهیم داشت که طبیعتا ریاست آن نیز بر عهده یک اصلاح‌طلب خواهد بود.

این چهره سیاسی اصلاح طلب افزود: اگر آقای عارف وارد انتخابات مجلس شوند بی‌شک بیشترین آراء را برای ریاست مجلس دهم در اختیار خواهند گرفت؛ زیرا یکی از بهترین گزینه‌های اصلاح‌طلبان است.

دیدگاه‌ها

عارف گزینه اصلی اصلا ح طلبان

افزودن نظر جدید