حاضرخوران دیروز، طلبکار امام و ملت شده‌اند

قائم مقام حزب اعتماد ملی گفت: تازه به دوران رسیده‌ها برای اینکه خودی نشان دهند، ناچارند هاشمی و هاشمی‌ها را تخریب کنند تا به این ترتیب خودشان در صحنه، تعزیه‌گردانی کنند.

به گزارش امید به نقل از آنا،حجت الاسلام رسول منتجب نیا با اشاره به کاربرد اصطلاح "تازه از راه‌ رسیده‌ها" در سخنان برخی شخصیت‌های برجسته سیاسی، عملکرد جریان تازه به دوران رسیده در تخریب و منکوب کردن چهره‌های شاخص نظام را، مصداق بارز غیبت خواند و با اشاره با آیاتی از قرآن در این باره ادامه داد: تعبیر قرآن در مورد غیبت جالب است که می‌فرماید کسانی که غیبت می‌کنند؛ گوشت مردار برادرشان را می‌خورند.

وی تصریح کرد: خوردن برای زنده ماندن است. این افراد بی‌ریشه نیز می‌خواهند شخصیت‌ها را از بین ببرند و با تخریب شخصیت‌ها، خودشان به شخصیت برسند.

قائم مقام حزب اعتماد ملی با اشاره به اینکه یکی از شخصیت‌های هدف این جریان تازه به دوران رسیده، از ابتدا آقای هاشمی بوده است، گفت: هیچ کس نمی‌تواند فضایل، نقش و عظمت آقای هاشمی را نادیده بگیرد.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب تأکید کرد: اینان نمی‌توانند قهرمانان را در صحنه ببینند، بلکه باید میدان را خالی کنند تا خودشان میدان‌دار شوند. از این رو هدف‌شان حذف شخصیت‌هاست چون با بودن شخصیت‌هایی همچون آقای هاشمی، آقای خاتمی و شخصیت‌های باسابقه، کسی به اینها اعتنا نمی‌کند؛ لذا ناچارند یا آنها را متهم کنند یا از صحنه خارج کنند تا به این ترتیب خودشان در صحنه بمانند.

منتجب نیا ادامه داد: عده‌ای در انقلاب سهیم بودند و نقش داشتند. اینها از اول که حضرت امام نهضت را شروع کردند یعنی از سال 42 در کنار امام بودند و در زندان و در تبعید و همه  میادین سیاسی فعالیت می‌کردند و در پیروزی انقلاب اسلامی نیز نقش ایفا می‌کردند. همچنین بعد از پیروزی در عرصه‌های مختلف برای تشکیل نظام جمهوری و تثبیت نظام تلاش کردند و در دفاع مقدس، هشت سال در صحنه‌های مختلف حضور داشتند و خطر پذیرفتند. بعد از دفاع مقدس نیز در صحنه بودند و هر وقت خطری کشور را تهدید کرد، وارد شدند.

وی اظهار کرد: مجموعه‌ای از این افراد جزو یاران نزدیک امام محسوب می‌شدند و به نیروهای خط امام شهرت داشتند که به قول امروز اصلاح‌طلب‌ها بودند که در همه صحنه‌ها حضور داشتند و خدمت می‌کردند. یک جمع از آنها هم نیروهای اصولگرا بودند. اصولگراهای سنتی و اصیل که از قبل از انقلاب در بازار و در مراکز دیگر به انقلاب کمک کردند و در دوران دفاع مقدس هم حضور داشتند. این دو جناح موسوم به خط امام و خط بازار یا موسوم به اصلاح‌طلب و اصولگرا همواره در صحنه بودند و در عرصه‌های سیاسی نیز با هم رقابت می‌کرده‌اند.

قائم مقام حزب اعتماد ملی افزود: اما در دهه اخیر، تعدادی از نیروهایی که در هیچ کدام از صحنه‌ها نبودند؛ حاضر شده‌اند؛ افرادی که پیش از انقلاب سنشان اقتضا نمی‌کرد همراه امام باشند و اگر هم آن زمان بودند در کنار امام حاضر نمی‌شدند و حتی بعضی از آنها در مقابل امام قرار داشتند. این روند تا بعد از پیروزی انقلاب همینطور بود و حتی بعد از آن از امام فاصله گرفتند و امام هم آنها را مورد اعتماد قرار نداد.

وی یادآور شد: این افراد در دوران دفاع مقدس هم گوشه عافیت‌ را انتخاب کرده بودند و از دور هم دستی بر آتش نداشتند؛ از اتفاق گاهی هم فرصت‌طلبی می‌کردند و گاهی هم نق می‌زدند.

منتجب نیا گفت: این دوره‌های پرخطر و پرهزینه گذشت و این آقایان، ذره‌ای همکاری نکردند و هیچ هزینه‌ای نپرداختند و حتی سیلی برای نظام و انقلاب نخوردند. اما در دهه اخیر به قول معروف دری به تخته خورد و اینها وارد صحنه شدند و توانستند از طریق شورای شهر و شهرداری و بعدا ریاست جمهوری، پست‌هایی به خود اختصاص دهند.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب اظهار کرد: این افراد بی‌ریشه و تازه به دوران رسیده هستند که نه سهمی در انقلاب داشتند و نه حقی نسبت به ملت و انقلاب داشتند و تنها به عنوان یک شهروند آماده‌خور مطرح بودند که متأسفانه امروز طلبکار امام و ملت شدند و خودشان را صاحب انقلاب می‌دانند و به خود اجازه می‌دهند تمام یاران امام و تمام پیشکسوت‌های انقلاب را کنار بزنند و حذف کنند. آنها را به عنوان ضد انقلاب، ضدولایت و به عنوان نیروهایی که باید به حاشیه رانده شوند با آنها برخورد کنند.

منتجب نیا افزود: در هشت سال گذشته شاهد بودیم که یک جارو گرفتند و تمام نیروهای انقلاب را به خصوص نیروهای خط امام را جارو کردند و از دایره خارج کردند و به هر کدام هم یک انگی چسباندند. یکی را گفتند مشکل مالی دارد. یکی را گفتند که مشکل سیاسی دارد. یکی چنین است و یکی چنان است و حتی رفتند سراغ بزرگان که استوانه‌های انقلاب و نظام بودند و آنها را تخریب کردند تا میدان کاملا برای خودشان فراهم شود. اینها مثل یک قهرمان ضعیفی که می‌آید و اجازه نمی‌دهد هیچ‌گونه حریفی وارد صحنه شود، فریاد انا رجل می‌زنند و خود را قهرمان قلمداد می‌کنند.

وی گفت: اینها همان قهرمان پنبه‌هایی بودند که هیچ‌گونه رقیبی را برنتافتند و همه را از صحنه خارج کردند و خودشان را تثبیت کردند. بعد از هشت سال همه فهمیدند که اینها جز اختلاس، سوء استفاده، چپاول اموال عمومی، غارت بیت المال و زیر پا گذاشتن همه اصول و قانون اساسی و قوانین عادی هیچ‌گونه هدفی نداشتند. از آن عجیب‌تر اینکه دارند خود را برای بازگشت به قدرت آماده می‌کنند ولی برخورد قاطع و جدی هم با آنها صورت نمی‌گیرد.

منتجب نیا تأکید کرد: چرا با این افراد برخورد نمی‌شود و چرا پرونده‌های آنها مطرح نمی‌شود یا امروز و فردا می‌شود. این واقعا تأمل برانگیز است. باید پرسید آنها چه کردند که آقایان نمی‌توانند با آنها برخورد کنند و از اموال عمومی و ملت دفاع کنند. این جای سؤال بزرگی است.

افزودن نظر جدید