تصاویر/بازدید عارف از نمایشگاه تلکام

دکتر محمد رضا عارف عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام طی بازدید از شانزدهمین نمایشگاه تلکام با دست اندرکاران صنعت مخابرات به بحث و تبادل نظرپرداخت.

به گزارش امید، در بازدید دکتر عارف از نمایشگاه تلکام که مهندس جهانگرد معاون وزیر ارتباظات ودکتر اسپهبدی معاون وزیر صنعت وی را همراهی می کردند  صاحبان غرفه های مختلف از آخرین دستاوردهای صنعت مخابرات گزارشی به رئیس بنیاد امید ایرانیان ارائه کردند.

دکتر عارف سپس در جمه خبرنگاران با تاکید بر ضرورت  تعامل نزدیک دولت با بخش خصوصی گفت: این موضوع تقریبا از زمان برنامه سوم توسعه به طور جدی مطرح شد و پیش از آن هم بحث واگذاری و کاهش تصدی مطرح بود  اما متاسفانه اتفاقی که باید می‌افتاد درواقع رخ نداد و اکنون لازم است نگاه‌ها به سمت بخش خصوصی برود. راهکار این کار هم آن است که در گام اول اعتماد کامل به بخش خصوصی وجود داشته باشد.

وی همچنین اظهار کرد: بخش خصوصی هم باید خود را توانمند کند تا بتواند به جای دولت در دادن خدمات و سرویس‌ها دستاوردهای ارزشمندی داشته باشد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در ادامه‌ی صحبت‌های خود متذکر شد: زمانی در خصوص بخش خصوصی یک مانعی وجود داشت که اصل 44 قانون اساسی بود که خوشبختانه با ابلاغ سیاست‌های کلی و قانونی اجرایی اصل 44 دیگر در واقع هیچ مانعی برای حضور بخش خصوصی در تمام زمینه‌ها دیده نمی‌شود.

وی در ادامه صحبت‌های خود با تاکید بر لزوم حمایت جدی دولت از بخش خصوصی اظهار کرد: دولت باید بخش خصوصی را باور کند. بخش خصوصی نیز باید نگاهی بلندمدت نسبت به مسائل داشته باشد، اما متاسفانه گاه در برخی موارد شاهدیم که بخش خصوصی نگاه کوتاه‌مدت دارد که در نتیجه چنین رویکردی شاهد وضعیت فعلی خواهیم بود.

عارف ادامه داد: در نهایت بخش خصوصی باید با نگاه بلند‌مدت و توجه به بحث توانمندسازی حرکت کند در این زمینه نکته‌ قابل توجه آنکه در خصوص صنعت باید بحث‌های تحقیق و توسعه مورد توجه قرار گیرد و اگر به این بخش‌ها توجه شود چه در داخل کشور و چه در منطقه صنعت ما وضع خوبی دارد، اما اگر توجه نشود با همین وضعیت مونتاژ و واردات مواجه خواهیم بود.

افزودن نظر جدید