25 پرونده سیاسی مربوط به فرهنگیان است

معاون وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه 25 پرونده سیاسی مربوط به فرهنگیان است ، می گوید : در پرونده هایی که بوی سیاسی می دهد باید تجدید نظر شود .

به گزارش امید به نقل از ایرنا، حجت الاسلام مصطفی ناصری زنجانی درباره رسیدگی به پرونده های سیاسی معلمان گفت: نزدیک به 40 روز است که اقداماتی در این راستا انجام شده اما هنوز نتیجه ای نگرفته ایم، هم اکنون 2 یا 3 نفر از فرهنگیان در زندان هستند .

وی در ادامه نشست خبری با رسانه ها عنوان کرد: در قانون رسیدگی به تخلفات اداری، 38 مجازات داریم که در آن مجازاتی به عنوان ممنوع التدریس نیست، منفصل شدن از خدمت همان نرفتن به کلاس درس است.

معاون حقوقی و امور مجلس وزیر آموزش و پرورش با یادآوری اینکه مسئله ممنوع التدریس بودن چندی پیش درمورد پرونده های سیاسی مطرح شد اضافه کرد: در این زمینه از تشکل ها کمک گرفتیم و اعلام کردیم هر تعداد معلمی که در سال های 85 یا 88 مساله دار بودند و یا از رفتن به کلاس درس محروم شدند برای رسیدگی به ما معرفی شود که تعداد این افراد زیاد نبود.

وی اظهار داشت: افرادی بودند که پرونده های آنان به سال های 57 و 62 مربوط می شد که یا منبع ساواک بودند و یا بر اساس قانون پاکسازی نیروی انسانی اخراج شدند ، معیار ما سیاسی بودن و مربوط به 7 ،8 سال اخیر است .

معاون حقوقی و امور مجلس وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد این افراد دو گروه شدند که یک گروه فاقد مشکل سیاسی بودند و گروه دوم هم دارای پرونده سیاسی بوده و برخی هم بازداشت شده بودند، برای آن دسته از پرونده هایی که به قوه قضاییه ارتباط داشت درخواست عفو کردیم که بر اساس ماده 38 اینکار امکان پذیر است ،دسته دیگر پرونده هایی بود که در دست هیات تخلفات اداری قرار دادیم که در نهایت به هیات عالی نظارت ارجاع داده شد و از آنها خواستیم که در این مورد تجدیدنظر صورت گیرد .

حجت الاسلام ناصری تاکید کرد : هر یک از فرهنگیانی که تصور می کنند در حق آنها اجحافی صورت گرفته و دارای پرونده سیاسی در سال های اخیر هستند می توانند برای رسیدگی به آموزش و پرورش مراجعه کنند.

برچسب‌ها :

افزودن نظر جدید