یک منبع غربی: "به هیچ‌وجه" مذاکرات از دوشنبه فراتر نمی‌رود

برگزاری اسپوتنیک روسیه گزارش داد یک منبع خبری متعلق به هیات‌های غربی پس از آن که سید عباس عراقچی، معاون وزیر امور خارجه ایران تلویحا اعلام کرد که مذاکرات ممکن است به پس از روز دوشنبه کشیده شود، گفت، به هیچ وجه چنین اتفاقی نخواهد افتاد.

به گزارش امید،این در حالی است که محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان نیز گفت ایران مذاکرات هسته‌ای را تا هر زمان که لازم باشد ادامه خواهد داد.

از سوی دیگر اسپوتنیک به نقل از یک منبع خبری دیگر نیز امروز صبح گزارش داد انتظار نمی‌رود تا اواخر دوشنبه توافقی میان ایران و 1+5 اعلام شود.

به گزارش ایسنا، وزیران خارجه ایران و چین صبح روز دوشنبه در هتل کوبورگ در حالی دیدار کردند که مذاکرات به هفدهمین روز خود وارد شده است و هم‌چنان نیز ادامه دارد.

ظریف در دیدار با همتای چینی خود گفت: معتقدیم نباید مذاکرات تمدید شود، اما ما تا جایی که می‌توانیم و لازم باشد کار را ادامه می‌دهیم.

از طرفی سید عباس عراقچی صبح روز دوشنبه در حالی که بسیاری از خبرنگاران ایرانی و خارجی روز گذشته از پایان مذاکرات در امروز خبر می‌دادند اعلام کرد که نمی‌تواند قول دهد امشب و فردا شب مذاکرات پایان یابد.

مذاکرات در روزهای گذشته به طور فشرده و اغلب تا بامداد روز بعد ادامه داشته است ولی هنوز برخی مسایل مهم باقی مانده است و به گفته عراقچی تا این مسایل حل نشود نمی‌توان گفت که به توافق رسیده‌ایم.

افزودن نظر جدید