یک روحانی اصولگرا: اختلاف‌نظر میان اصولگرایان موج می‌زند/رسیدن به وحدت بسیار مشکل و ناممکن است

شاگرد سابق آیت الله مصباح یزدی گفت: اصولگرایان تاکنون و به ویژه در انتخابات‌های اخیر همواره شعار وحدت سر دادند اما در عمل جز تفرقه چیزی را شاهد نبودیم و این وحدت در حد همان شعار باقی مانده است.

به گزارش امیدبه نقل از ایلنا،حجت‌الاسلام محسن غرویان  با اشاره به روند ورود اصولگرایان به مباحث انتخاباتی و محوریت مصباح یزدی در کنار جامعتین عنوان کرد: اصولگرایان در هر گروهی که هستند باید توجه داشته باشند که افراط‌گرایی تاکنون نتیجه خوبی نداشته است. در حال حاضر جامعه ما نیاز به نیروهای معتدلی دارد که واقعیت‌های جامعه را در نظر بگیرند.

وی با بیان اینکه مردم ما به دنبال دین آرامش‌بخش هستند، تاکید کرد: جامعه ما دیگر قرائت‌هایی از دین را بخواهد دائما ایجاد تنش و تفرقه مند، نمی‌پذیرند متاسفانه عده‌ای در حال حاضر با قرائت‌هایی که از دین دارند، می‌خواهند جامعه را به صورت تند و رادیکال پرورش دهند و آن را ملتهب کنند اما مردم ما با مشاهده نتیجه تندروی در منطقه از افراط‌گرایی زده شدند.

استاد حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: گروه‌های اصولگرا امروز هم در بررسی‌های انتخاباتی خود و هم در اظهارنظرهای مختلف باید مشی مرحوم عسگراولادی و آیت‌الله مهدوی‌کنی را ملاک عمل خود قرار بدهند و از مسیر آنها منحرف نشوند.

وی افزود: نباید فراموش کنیم که رهبری نیز همواره همه ما را به راه اعتدال هدایت کرده‌اند بنابراین باید از دولتی که این مشی را دنبال می‌کند نیز حمایت کرد. باید فضای کشور به سمت اعتدال، اخلاق، احترام و رعایت ادب سیاسی باشد گروه‌ها و افرادی که تاکنون این رویکرد را نداشتند، باید توجه کنند که دیگر افراط و تفریط جواب نمی‌دهد.

غرویان تاکید کرد: ما به عنوان جمعی از روحانیون معتدل کشور از جناح اعتدالی حمایت می‌کنیم و تلاش داریم تا از تفرقه تندروی در میان علما جلوگیری کرده و بر وحدت و همدلی روحانیون تاکید داریم.

وی در خصوص حمایت برخی اصولگراین از جریان پایداری و مصباح‌یزدی گفت: باید توجه داشته باشیم که جامعتین یک طیف نیستند در جامعه روحانیت مبارز و جامعه مدرسین برخی منتقد و برخی حامی دولت هستند بنابراین وقتی کسی حرف از حمایت و محوریت جامعیت می‌زند باید از وی پرسید که کدام طیف از جامعتین را مدنظر دارد.

شاگرد سابق آیت‌الله مصباح یزدی با اشاره به اینکه باید زمان بگذرد تا بتوانیم به صورت مصداقی‌تر وارد مباحث انتخاباتی شویم، گفت:‌نظر من نسبت به عملکرد انتخاباتی اصولگرایان تاکنون این است که اختلاف‌نظر میان آنها موج می‌زند و با توجه به مواضع گذشته برخی از شخصیت‌های اصولگرا به نظر می‌رسد رسیدن به وحدت بسیار مشکل و حتی ناممکن باشد. به هر حال اصولگرایان تاکنون و به ویژه در انتخابات‌های اخیر همواره شعار وحدت سر دادند اما در عمل جز تفرقه چیزی را شاهد نبودیم و این وحدت در حد همان شعار باقی مانده است.

افزودن نظر جدید