یاران احمدی نژاد به صندوق قرض الحسنه کارکنان ریاست جمهوری هم رحم نکردند

یکی از مدیران دولت نهم و دهم در اقدامی غیرقانونی صندوق قرض الحسنه شهیدان رجایی و باهنر را مصادره کرد.

به گزارش امید به نقل از برنا، صندوق قرض الحسنه کارکنان نهاد ریاست جمهوری در دولت نهم به بهانه اعظای وام های قرض الحسنه به کارمندان ریاست جمهوری تاسیس شد اما نه تنها به این کارکنان وامی تعلق نگرفت و از حساب کارکنان نهاد ریاست جمهوری به افراد خارج از این مجموعه وام داد بلکه در اقدامی غیر قانونی مدیرعامل این صندوق آن را به خارج از نهاد ریاست جمهوری منتقل کرد.
کارکنان نهاد ریاست جمهوری در اعتراض به این اقدامات نامه ای سرگشاده خطاب به محمود احمدی نژآد نوشتند.

متن این نامه به این شرح است:
روزی که صندوق قرض الحسنه شهیدان رجایی و باهنر به اهتمام اشخاص و مقامات وقت افتتاح گردید کسی تصور آن را نداشت که این صندوق که متعلق به کارکنان نهاد است، روزی به ملک شخصی افراد یا گروهی تبدیل شود. متاسفانه در دولت نهم و دهم اتفاقات عجیبی در این صندوق رخ داد که از آن جمله پرداخت وام هایی با مبالغ بالا به افراد خارج از نهاد بود و درحالیکه روزانه درخواست کارکنان نهاد برای دریافت وام های 2 و 5 میلیون تومانی به روز بعد موکول می شد، آقای حسین نژادتقی مدیرعامل سابق بدون هیچ گونه ضابطه ای تنها با یک پی نوشت وام های چند ده میلیونی را به مسئولان یا افرادی با معرف خاص پرداخت می کرد و حتی برای بازپرداخت وام های مسئولان و مقامات ارشد را بدون هیچ گونه محل اعتبار می بخشودند در حالیکه محل این اعتبارات از ردیف کمک های نهاد به صندوق جهت وام به افراد کم درآمد نهاد تامین می شد.
با روی کار آمدن دولت یازدهم کارکنان قراردادی و شرکتی که امید داشتند درخواست هایشان در این دولت شنیده شود، پاسخی نشنیدند به دلیل اینکه اعضاء هیات امنای این صندوق از تحویل آن به دولت یازدهم خودداری کرده و ادعای شخصی بودن این صندوق را داشتند. جای این سوال باقیست که آیا می خواهند صندوق کارکنان را از نهاد جدا کنند؟ صندوقی که به جزییات سوابق و اطلاعات استخدامی کارکنان دسترسی دارد.
آقای نژادتقی که هنوز خود را مدیرعامل صندوق شهیدان رجایی و باهنر می نامد، علی رغم موانع قانونی و با نادیده گرفتن قوانین و مقررات از شرکت توسعه گردشگری به نهاد مامور گردیده، لذا اگر بنا به گفته خودشان این صندوق خصوصی بود به چه مجوزی وی را پس از انتقال به نهاد به مدیریت عاملی محل خدمتش یعنی صندوق
قرض الحسنه شهیدان رجایی و باهنرتعیین کرده اند. حال جای سوال دارد آقای نژاد تقی که در دولت یازدهم اصرار داشت هماهنگی با دولت قبل را جهت تغییر و تحولات عهده دار شود و با نوشتن نامه های متعدد، قلم فرسایی نمودند که برخی از اعضای هیات امناء صندوق طمع ورزیده و باید جلویشان گرفته شود و آقای بقایی اعلام داشته که دکتر احمدی نژاد مانع انتقال صندوق است، حال چه شده که پرچم دار باطلشان شده است.
آقای دکتر احمدی نژاد آگاه باشید که مدیران زمان شما به اسم شما چه کارهایی که نمی کنند، سکوت شما موجب ایجاد شبهاتی در اذهان عمومی بالاخص کارمندان نهاد شده، با شناختی که از جنابعالی وجود دارد اعتقاد راسخ داریم که این امور به اذن شما نبوده، لذا جهت جلوگیری از هرگونه شائبه ای سکوت را شکسته و پاسخ آنهایی را که به نام شما اقدامات خلاف قانون انجام می دهند را بدهید.
 

افزودن نظر جدید