گوجه ولنجک از گوجه نارمک جلو زد!

در این تب گرانی گوجه فرنگی به برخی از مناطق خاص تهران سرک کشیدیم تا از قیمت گوجه فرنگی مطلع شویم.

به گزارش امید،همین چند روز پیش بود که سید حسین مهاجران رئیس اتحادیه بارفروشان به گرانی قیمت گوجه فرنگی اذعان کرد و گفت: قیمت گوجه فرنگی در میدان بارفروشان به ۴۰۰۰ تومان هم رسیده است و برخی گزارش های منتشر شده در رسانه ها این رقم را تا 10 هزار تومان اعلام کرد.

اما این اولین باری نیست که گرانی گوجه فرنگی تا این اندازه خبرساز می شود؛ پیش از این و زمانی که دولت گذشته منکر افزایش قیمت ها شده بود تکه کلام «گوجه فرنگی محلۀ نارمک» بین مردم و رسانه ها رواج یافت. اما گویا در دوره جدید باید محله ولنجک برای ارزیابی قیمت گوجه فرنگی مورد بررسی قرار بگیرد. سری به میوه فروشی های محله نارمک و ولنجک زده ایم تا از چند و چون قیمت گوجه فرنگی در این دو محله مطلع شویم:

در نارمک برخی میوه فروشان قید فروش گوجه گران و غر زدن مشتری را زده اند و اصلا گوجه ندارند. یکی از مغازه ها اما گوجه هایش را در ردیف جلو چیده است. گوجه هایی که اغلب خراب و زشتند اما قیمت مناسبی دارند. مشتری های این مغازه برای اینکه بخواهند گوجه 3980 تومانی بخرند باید قید شکل و طعم گوجه را بزنند و با خرابی هایش کنار بیایند. صاحب مغازه می گوید: «گوجه بهتر از این پیدا نمی شود و اگر هم پیدا شود کسی حاضر نیست گوجه گران‌تر از این بخرد.»

اینجا حداقل در ظاهر هیچ شباهتی به نارمک ندارد. برای فروش گوجه نیازی نیست که انتهای قیمت را با 8 و 9 پرکنند و خریدارهای اینحا به صفرهای جلوی قیمت ها  عادت دارند. در یکی از میوه فروشی های ولنجک فروشنده عدد 7تومان را بالای گوجه هایش نصب کرده است. هرچند که فروشنده می گوید: «خرید مردم در این چند روز پائین آمده است.» ولی گویا کیفیت گوجه های ولنجک نباید پائین بیاید.

برچسب‌ها :

افزودن نظر جدید