گلایه خادم امام(ره)از نقل قول اشتباهش

در روزهایی که دوباره هجمه به بیت گرامی امام خمینی و مؤسسه منتسب به ایشان، به بهانه‌های مختلف آغاز شده است، این بار خادم امام به مثابه وسیله‌ای برای تشدید جو سازی‌ها مورد سوء استفاده قرار گرفت.

به گزارش امید به نقل از جماران،  عیسی جعفری (معروف به حاج عیسی) پیرمرد با صفا و خادم قدیمی بیت امام راحل سال‌هاست که بعد از عمری کار، تلاش و خدمت به امام راحل و بیت ایشان، به زادگاهش در قم برگشته و در خانه‌ای ساده ساکن است. او که متولد سال 1306 است، این روزها در کنار فرزندان و نوه‌ها، دور از هیاهو به زندگی خود ادامه می‌دهد؛ اما چند روز پیش، در پی فضاسازی‌های سیاسی و رسانه‌ای پیرامون بیت امام و موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی، ناگهان مصاحبه‌ای از حاج عیسی منتشر شد که به سرعت به تیتر یک رسانه‌های یک جریان خاص تبدیل شد. انتشار این مصاحبه و سابقه برخی از رسانه‌های مزبور در نحوه انتشار نقل قول از افراد و شخصیت‌ها، باعث شد تا به سراغ حاج عیسی برویم و از صحت اظهارات منتسب به وی پرس و جو کنیم.

شماره تلفن منزل را که گرفتیم، کسی که گوشی را پاسخ داد، خود حاج عیسی بود؛ به محض آن‌که از صحت مصاحبه پرسیدیم، لب به گلایه گشود و گفت: «...چیزهایی را بیخودی به من چسبانده‌اند که من نمی‌توانم قبول کنم. من چیزی را که بوده گفته‌ام، چیزی را که نبوده نگفته‌ام... به من توهین کرده‌اند که تو گفتی امام فلا ن و چنان... من گفتم امام از راه اسلام و قرآن به اینجا رسید. مگر غیر از این است؟»

از او پرسیدیم آنچه در مورد اعضای خانواده امام گفته است، از چه قرار بوده؟ حاج عیسی پاسخ داد: «‌من اصلا آن حرف‌ها را نزدم. من در آن مصاحبه گفتم که کاری به خانم اشراقی ندارم، بلکه گفتم خود امام هم از راه اسلام و قرآن به این موقعیت رسید».

وقتی از حاج عیسی در مورد چگونگی انجام مصاحبه پرسیدیم، گفت: «یک روز وقتی که از مسجد بیرون می‌آمدم تا به گلزار شهدا بروم، این افراد دنبال من بودند؛ بعد هم که به حرم و در نهایت خانه برگشتم باز هم دنبال من بودند و سوال می‌پرسیدند».

حاج عیسی افزود: «‌البته آن‌ها با برادرزاده‌ام حرف زدند و او خاطره‌ای از امام را برایشان نقل کرد که وقتی می‌خواست به جبهه برود نزد امام رفت و از ایشان خواست که برای شهادت او دعا کند. امام هم گفته بودند چرا دعا کنم که شهید شوی؟ دعا می‌کنم که پیروز شوید!»

او  در پایان با گلایه مجدد از تحریف سخنانش تأکید کرد که «این ها خیلی حرفها را به من چسبانده اند و چیزهایی را که من گفته ام، وارونه نقل کرده اند. از این به بعد هم با کسی مصاحبه نمی کنم و زیر بار نمی روم؛ زیرا حرف مرا نمی زنند، بلکه آنچه دلشان میخواهد، علیه من می گویند».

اگرچه حاج عیسی در گفت و گو با جماران با صداقت، از آنچه به نقل از او منتشر شده گلایه می کند؛ اما از منتشرکنندگان آن مصاحبه باید پرسید، آیا این یک عمل اخلاقی و حرفه ای است که برای هجمه به یک یا چند نفر، به سراغ فردی برویم که سالهاست از مسائل روز به دور بوده و مشغول زندگی خود است؟

چگونه است که رسانه های وابسته به جریانات خاص،  مواضع موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی و خاطرات شخصیت هایی چون آیت الله هاشمی رفسنجانی و سایر چهره های منتسب به امام را تخطئه کرده، آنها را متهم به تحریف واقعیت می کنند؛ اما با خیال کسب اعتبار برای ادعاهای خویش به سراغ پیرمرد شریف و زحمتکشی می روند که از خادمان بیت امام بوده و در پی مواجهه با گذشت سال ها، بسیاری از اتفاقات گذشته را یا اساسا به خاطر نمی آورد یا بصورت مبهم و تار در ذهنش باقی مانده است؟

آنچه مسلم است اینکه این دست از رفتارهای غیراخلاقی توسط داعیه داران اصول و اسلام و اخلاق، بی سابقه نبوده و قطعا در آینده نیز ادامه می یابد؛ اما ای کاش برای برخی جریانات، هدف وسیله را توجیه نمی کرد و شأن یک انسان شریف را در خدمت مقاصد سیاسی و محفلی خود قرار نمی دادند.

برچسب‌ها :

افزودن نظر جدید