گلایه حمیدانصاری ازتسویه حساب سیاسی به بهانه توهین به امام

جماران در یادداشتی به قلم حمید انصاری قائم مقام مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی نوشت:

درج نوشته ای ناروا ، خلاف ، سخیف و موهن در صفحه متعلق به خانم نعیمه اشراقی در فضای مجازی - که وی رسما انتساب آن را به خود تکذیب کرده است -  قلب همه دوستان امام خمینی  و بیش از همه قلب منسوبین امام را به درد آورد. این نوشته صرف نظر از سخافت و خلاف بودن، توهین به امام راحل و ولی نعمتان واقعی انقلاب یعنی خانواده عزیز شهیدان بوده است و به همین دلیل، انتشار آن از سوی هر فرد و یا تشکیلاتی که انجام یافته باشد، فی نفسه اقدامی زشت و محکوم است.

پیش از آنکه به بیان چگونگی این واقعه تلخ و پیامدهای تلخ تر بعدی آن که با فضاسازی های جنجالی چند رسانه پدید آمده است، بپردازم همین جا وظیفه می دانم از نور چشمان عزیزمان فرزندان و بستگان عزیز شهیدان پرآوازه انقلاب و دفاع مقدس و نمایندگان متعهد مجلس شورای اسلامی و اکثریت جراید و  رسانه های وزین و متین که احساسات خالصانه خود را نسبت به قداست جایگاه  امام راحل ابراز داشته و از حرمت همیشگی و انکار ناپذیر خانواده معظم شهیدان و ایثارگران دفاع کرده اند و همچنین از تذکرات به حقی که این بزرگواران در سخنان متانت آمیز خویش در لزوم مراقبت توأم با دقت و حساسیت فراوان نسبت به آنچه که به امام و شهدا نسبت داده می شود خصوصا آنجا که گوینده این مطالب نسبتی با امام داشته باشد، صمیمانه و با کمال خضوع سپاسگزاری کنم.

اما قضیه منحصر به همین موضوع نیست. نحوه انتشار این خبر و سلسله مطالبی که در ادامه آن از پنجشنبه گذشته (4 روز اخیر) در مجموعه ای از چند سایت، خبرگزاری و روزنامه وابسته به یک جریان خاص سیاسی منتشر شد، صورت مسأله را عوض کرد و این اهانت فیس بوکی بهانه ای شد برای طراحی سناریویی دیگر.  پخش خبر انتشار این مطلب سخیف و موهن - که انتشار آن هیچ نسبتی با موسسه تنظیم و نشر آثار حضرت امام نداشته است - سوژه ای شد برای جریانی افراطی تا هجمه ای همه جانبه و گسترده را علیه این موسسه سازمان دهی کنند و از این ناحیه افکار عمومی را نسبت به نهادی که با نظر و حکم خاص حضرت امام  تأسیس شده است، بدبین نمایند.

برخلاف آنچه که در چند رسانه خاص القا شده است بیت شریف حضرت امام و یادگار امام و موسسه تنظیم و نشر آثار حضرت امام نه تنها نسبت به این واقعه «بی تفاوت» نبوده است بلکه به محض اطلاع، با حساسیت فراوان موضوع را تعقیب کرده و با آن برخورد نموده است. نخستین اقدام لازم، ملاحظه و بررسی اصل موضوع، صحت و سقم آن و نحوه انتشار آن و تماس با فردی بود که این مطلب به نام وی منتشر شده است. نامبرده قاطعانه  انتساب آن را به خود تکذیب کرده و انتشار آن را ناشی از دستکاری و هک صفحه شخصی خود در فیس بوک می داند.  وی اعلام کرد که در صدد تنظیم تکذیبیه و انتشار آن می باشد و بر تسریع در انتشار آن تأکید شد.

در پاسخ به موج حساب شده و گسترده چند روز اخیر علیه موسسه فقط به ذکر همان جمله ای اکتفا می کنم که چند سال قبل خطاب به همین جریانهای افراطی گفته شد که: به لطف خدای متعال و هدایت های امام و خلف شایسته امام و تعهد مسئولین و خبرگان و نمایندگان ملت، جمهوری اسلامی در چنان وضعیتی است که نه امروز و نه هیچگاه دیگر، شاهد روزی نخواهد بود که مسئولینش خط بطلان بر تصمیمات و احکام بنیان گذار آن بکشند. چنین آرزویی هرگز تحقق نخواهد یافت. خدمتگزاران امین موسسه نشر آثار امام، علی رغم همه تهمتها و خلاف نویسی ها و جنجالهای رسانه ای بر همان عهد و پیمان همیشگی خویش پایبندند و وظایف خود را در همان مسیر تعیین شده قانونی و شرعی ایفا می کنند و در مورد واقعه تلخ درج مطلب اهانت آمیز اخیر نیز همانگونه که عرض کردم موسسه کوتاهی نکرده است و به محض اطلاع  به وظیفه خویش عمل کرده است و تا حصول نتیجه آن را بدون ملاحظه نسبتها پیگیری  خواهد کرد.

مؤسسه یک حزب و تشکل سیاسی نیست که طبق مقتضای سیاست و خواسته جریانهای سیاسی با افراطیون همصدا شود و هر روز علیه این و آن بیانیه بدهد. همچنین مؤسسه یک نهاد قضایی  که وظیفه اش محاکمه و صدور حکم و اجرای آن باشد نیست. حدود اختیارات و وظایف موسسه و اصول حاکم بر آن را بارها و اخیرا نیز بیان کرده ایم و تکرار نمی کنم. اگر ادعای اهانتی مطرح شد متناسب با حد و حجم آن باید به دقت چگونگی وقوع آن را بررسی کند و از  نهادهای ذیربط  بخواهد تا عامل یا عاملین درج آن را شناسایی کنند و نتیجه را به نهادهای امنیتی و قضایی ذی ربط منعکس کند. مطمئنا نهادهای مذکور مسأله اخیر و تبعات و بازتاب های آن را زیر نظر داشته و طبعا به وظایف خویش عمل خواهند کرد. اما همزمان با آن، جا دارد که مسئولین نظام و هیئت عالی نظارت بر مطبوعات و دایره نظارت بر فعالیت خبرگزاریها و رسانه های دیجیتالی یکبار برای همیشه تکلیف استفاده جریانهای افراطی از چند سایت و خبرگزاری و روزنامه ای که با هزینه بیت المال اداره می شوند را مشخص کنند که بدون هیچگونه پایبندی به قوانین کشور و بدون رعایت اصول اخلاقی، خود را مجاز می شمارند تا به هر بهانه ای و هر از چند روزی یکبار علیه نهادهای رسمی و تخریب و تضعیف آن و علیه خدمتگزاران ملت جنجال آفرینی کنند و در انبوه مطالبی که منتشر می کنند  انواع عناوین مجرمانه همچون نشر اکاذیب و افترا و توهین را مرتکب شوند، این رفتار خلاف اخلاق و قانون از سوی عده ای معدود، به اعتماد مردم به رسانه ها و قشر عظیم خدمتگزاران صادق در عرصه مطبوعات و نظام اطلاع رسانی کشور آسیب می زند.  

برچسب‌ها :

افزودن نظر جدید