دکتر عارف در جماران مطرح کرد

گفت‌وگوی ملی را تا رسیدن به هدف نهایی به صورت جدی دنبال می‌کنیم/از بزرگان کشور انتظار داریم در عملیاتی شدن گفت‌وگوی ملی به فراکسیون امید کمک کنند

رئیس فراکسیون امید ضمن تاکید بر ضرورت وحدت و همدلی در خانواده بزرگ انقلاب گفت: جریان اصلاحات حاضر  است از حق خود به نفع منافع ملی بگذرد.

به گزارش امید ایرانیان،دکتر محمدرضا عارف به همراه جمعی از نمایندگان تهران به مناسبت سالگرد پیروزی انقلاب با حضور در جماران و دیدار با آیت‌الله سید حسن خمینی یاد و خاطره رهبر فقید انقلاب را گرامی داشتند.

رئیس فراکسیون امید در این دیدار ضمن تبریک سالگرد پیروزی انقلاب  و گرامی داشت یاد و خاطره امام راحل به شخصیت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی اشاره کرد و گفت: آیت‌الله هاشمی رفسنجانی که حقیقتاً جای خالی او در ایام متعلق به سالگرد انقلاب بسیار احساس می‌شود در تمامی دوران‌های قبل و بعد از انقلاب یار و همراه امام و رهبر معظم انقلاب بودند و سهم بالایی در دستاوردهای انقلاب داشتند.

وی با اشاره به نگاه امام به نقش آفرینی مردم در شئون مختلف جامعه در کنار  حاکمیت اسلام  و یادآوری تأثیر حضور مردم  در ماه‌ها و روزها منتهی به پیروزی انقلاب،تاکید کرد: اگر مردم در روزهای منتهی به بهمن ۵۷ به صحنه نمی‌آمدند معلوم نبود چه اتفاقی برای رهبران انقلاب می‌افتاد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام به تجلی نقش آفرینی مردم در دوران بعد از انقلاب اشاره کرد و گفت: حضرت امام به خاطر باور عمیق به نقش مؤثر مردم در اداره امورات جامعه، نوع نظام حکومتی را از طریق رفراندوم به رأی مردم گذاشتند و در کمتر از دو سال نیز کشور را از طریق آرای مردمی به قانون اساسی به نظم قانونی رساندند.

عارف با اشاره به فصول مختلف قانون اساسی بویژه فصل سوم این قانون که به نقش آفرینی مردم تاکید دارد،اظهار کرد: به دلایل مختلف فصل سوم قانون اساسی به صورت جامع و کامل عملیاتی نشده است و جا  دارد با تاسی به رهنمودهای رهبر فقید انقلاب که نقش مردم را در اداره امور جامعه در سخنان مختلف خود مورد تاکید قرار می‌دادند بیش از گذشته از ظرفیت‌های مردمی استفاده کنیم.

وی مهمترین عامل پیروزی انقلاب را وحدت و همبستگی میان آحاد جامعه دانست و گفت: در شرایط حساس کنونی و با توجه به وضعیت ویژه‌ای که در منطقه حاکم است هیچ راهی جز وحدت در داخل خانواده انقلاب نداریم و جمهوری اسلامی ایران باید برای کاهش تنش‌ها در منطقه نقش موثری ایفا کند و برای این کار نیازمند همبستگی در داخل کشور داریم.

رئیس فراکسیون امید با اشاره به طرح «گفت‌وگوی ملی» که از سوی فراکسیون متبوع وی دنبال می‌شود گفت: اگرچه در ابتدا با تشکیل کارگروهی در داخل فراکسیون امید «گفت‌وگوی ملی» را در داخل پارلمان دنبال کردیم اما اکنون به صورت جدی موضوع گفت‌وگوی ملی را در سطح ملی  برای رسیدن به اهدافی که ترسیم کرده‌ایم دنبال می‌کنیم.

وی تاکید کرد:گفتمان اصلاحات از حق خود به نفع منافع ملی عبور می‌کند و انتظار داریم بزرگان کشور در عملیاتی شدن گفت‌وگوی ملی به فراکسیون امید کمک کنند.

عارف بر ضرورت تبیین شرایطی که انقلاب به پیروزی رسید برای نسل جوان کشور تاکید کرد و گفت:دشمنان برای فاصله انداختن جوانان با نظام اسلامی از هییچ کوششی فرو گذار نمی‌کنند و به همین دلیل وظیفه نسل اولی‌هاست که به درستی و با شفافیت و صداقت شرایطی که انقلاب به پیروزی رسید را برای نسل جوان تبیین کنند.

وی با اشاره به نگرش امام به جوانان و زنان ،خاطرنشان کرد: باید به جوانان میدان داد مطالبات اکثر جوانان این است که زمینه برای مسئولیت پذیری آنها در سطوح مدیریتی فراهم شود.در انتخابات مجلس دهم لیست امید سهم خوبی به جوانان داد و از این بابت هم پشیمان نیستیم و در انتخابات شوراها هم باید حضور زنان و جوانان بسیار پررنگ و تأثیر گذار باشد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تاکید کرد :روند متوسط سنی دولت‌ها در جمهوری اسلامی ایران رو به افزایش است و این چالش جدی است که اگر حل نشود جای نگرانی دارد.

عارف همچنین با ذکرخاطراتی از رهبر فقید انقلاب نگاه ایشان به زنان را بازگو کرد.

رئیس فراکسیون امید همچنین از عموم ملت ایران درخواست کرد در راهپیمایی روز ۲۲ بهمن حضور بانشاطی داشته باشند.

گفتنی است در این دیدار تنی چند از نمایندگان تهران نیز اظهاراتی درباره مسائل مختلف کشور از جمله شرایط به وجود آمده بعد از ارتحال آیت الله هاشمی رفسنجانی و ضرورت وحدت و همدلی  را مطرح کردند.

افزودن نظر جدید