گزارش روزنامه شرق در باره قائم مقام قالیباف/وثیقه سنگین برای آزادی او از خارج کشور تامین شده

 روزنامه شرق نوشت:اواخر سال گذشته، بدون اشاره به اتهام و دلیل خاصی، قائم‌مقام شهردار تهران دستگیر شد.

عيسي شريفي در همه ١٢ سال مديريت قاليباف بدون تغيير، بدون مصاحبه و بدون حاشيه و در سايه کارش را مي‌کرد و تنها زماني که شايعه استعفايش در رد و تأييد مي‌رفت و مي‌آمد، براي اولين‌بار خبرساز شد.
خبر استعفا و سفر قائم‌مقام پرسابقه محمدباقر قاليباف در دوران مسئوليتش به عنوان شهردار تهران چند بار تکذيب و رد شد و گفتند اين مدير قاليباف درگير بيماري همسر و فرزند خود است و سفر او به يکي از کشورها به دليل درمان بوده و حالا هم برگشته است. دست آخر ناصر اماني، معاون قاليباف خبر استعفاي شريفي را تأييد کرد و چندي بعد تعدادي از مديران و اعضاي شوراي شهر تهران به ديدار او رفتند و در تقدير معاونان قاليباف بدون آنکه خود شريفي حاضر باشد، شوراي چهارم از او هم تقدير کرد. 

مدتي خبرها کم شد تا اينکه خبر دستگيري نهايي شريفي را محسني‌اژه‌اي ١٣ شهريور ٩٦ تأييد کرد. سخنگوي قوه قضائيه در توضيحي کوتاه اينگونه گفت: «اصل دستگيري درست است و اتهام ايشان مالي است از جزئيات خبر ندارم اگر داشتم هم از بيان آن معذور بودم». پس از اين اظهارات تا امروز هنوز جزئيات بيشتري از پرونده شريفي گفته نشده اما باز هم خبر آزادي مشروط او با وثيقه‌اي سنگين از سوي فردي در خارج از کشور اعلام شد. در اين مدت هم افراد مسئول و غير مسئول زيادي درباره عيسي شريفي و حجم تخلفاتش از هفت هزار ميليارد تا ١٣ هزار ميليارد و تا ١٠٠ هزار ميليارد حرف زدند و گمانه‌زني داشتند؛ گمانه‌زني‌هايي که در همان حد شايعه و حرف ماندند. در اين ميان دسترسي به اخبار صريح و شفاف از آنچه اين مدير ١٢ ساله در شهرداري تهران و زيرمجموعه‌هاي آن داشته لازم و مهم است که نداريم در حالي که او فعلا آزاد است و دستگاه قضائي حرفي درباره او نزده است. 

افزودن نظر جدید