گزارش اعتماد از حاشيه‌هاي ديدار اصلاح‌طلبان با رييس‌جمهوري/حسن روحاني و محمدرضا عارف سر يك ميز نشستند

روزنامه اعتماد در گزارشی به حاشیه‌های دیدار اصلاح طلبان با رئیس جمهوری پرداخت:

اصلاح‌طلبان حرف‌هاي زيادي براي رييس‌جمهور داشتند. پيش از حسن روحاني پنج نفر از آنها به نمايندگي از جمع حاضر سخن گفتند. نخستين نفر عبدالوحيد موسوي لاري، وزير كشور دولت اصلاحات بود كه سخنان تذكرآميز براي دولت داشت. نخست اينكه چرا دولت بخشنامه كرده كه وزارت كشور نمي‌تواند از نيروهاي بازنشسته استفاده كند. موسوي‌لاري بر اين باور بود كه اين بخشنامه دولت را از كمك و نظرات نيروهاي مجرب و باتجربه محروم مي‌كند.

نكته دوم او هم درباره يك تصميم دولت بود. او گفت كه شنيده‌ دولت بودجه‌يي را در اختيار استانداري‌ها قرار داده تا با نظر نمايندگان مجلس در هر منطقه‌يي آن را هزينه كند. جواب اين سخن را اما قدرت‌الله عليخاني داد كه گفت اين تصميم منتفي شده است.

پس از موسوي‌لاري، جواد اطاعت بود كه رشته سخن را در دست گرفت و در بيان ديدگاه‌هاي خود در حوزه سياست خارجي، بر لزوم تعامل گسترده ايران با كشورهاي حوزه خليج فارس و تنظيم هوشمندانه روابط از جمله با عربستان سعودي براي تامين امنيت منطقه تاكيد كرد. حسين مرعشي هم در سخناني با اشاره به موفقيت دولت در كنترل تورم و لزوم حركت در مسير ايجاد اشتغال و رونق اقتصادي گفت كه بر اين باور است ركود اقتصادي مهم‌تر و مخرب‌تر از تورم است. هادي خانيكي اما براي صحبت در اين جمع مقاله‌يي تهيه كرده بود با محور مسائل اجتماعي و تخريب سرمايه‌يي كه آن را قرائت كرد. او گفت: «حركت دولت براي رفع مخاطرات خارجي و ايجاد رونق اقتصادي قابل ستايش است اما دولت بايد گام‌هاي موثرتري در ترميم آسيب‌هاي اجتماعي بردارد تا اميد و اعتماد در جامعه دوباره نمايان شود .

سميه توحيدلو، از اصلاح‌طلبان جوان حاضر در اين جمع نيز با اشاره به ارتباط مستمر زنان و جوانان با سه نهاد دولت، خانواده و دانشگاه، خواستار چرخش نخبگان و حضور موثر جوانان در اداره كشور شدندپيش از آغاز اين ديدار، محل نشستن حضار با قرار گرفتن نام‌ آنها روي صندلي‌ها مشخص شده بود. در رديف نخست نام وزرا و اعضاي كابينه بر روي صندلي‌ها ديده مي‌شد و از رديف دوم به بعد هم محل نشستن مدعوين بود. نخستين عضو دولت كه به محل برگزاري جلسه آمد، مجيد انصاري، معاون پارلماني رييس‌جمهوري بود. بعد از او هم چهره‌هايي چون حجت‌الاسلام موسوي‌لاري و قدرت‌الله عليخاني آمدند اما مجيد انصاري اجازه نداد تا آنها روي صندلي‌هاي رديف دوم بنشينند و آنها را به رديف جلو، جايي كه براي وزرا و اعضاي كابينه رزرو شده بود دعوت كرد آنها هم دعوت معاون رييس‌جمهوري را پذيرفتند. البته مصطفي كواكبيان هم بعدا از رديف‌هاي عقب‌تر بلند شد و به حضار رديف جلوي مراسم پيوست. با ورود محمدرضا عارف به محل نشست، او هم به رديف جلو دعوت شد و ترجيح داد كنار اسحاق جهانگيري، معاون اول رييس‌جمهوري بنشيند. رييس‌جمهور در اين مراسم كه با كمي تاخير آغاز شده بود، به دليل رسيدن موعد اذان ترجيح داد سخنان خود را تمام كند تا حاضران بتوانند نماز مغرب و عشا را سر وقت و به امامت او بخوانند. بعد از نماز هم مراسم صرف افطاري آغاز شد و همه دعوت رييس‌جمهوري بودند. رييس‌جمهور افطار خود را بر سر ميزي صرف كرد كه به جز او، اسحاق جهانگيري، حسين فريدون و محمدرضا عارف هم آنجا نشسته بودند.

افزودن نظر جدید