گزارشی از دست دادن ظریف و اوباما

گزارش ها از دست دادن محمد جواد ظریف و باراک اوباما در یکی از راهروهای سازمان ملل حکایت دارد. یک منبع نزدیک به هیات ایرانی در سازمان ملل این خبر را تائید کرده است.

به گزارش امید به نقل از فرارو، خبرنگار خبرگزاری بلومبرگ می گوید مقامات آمریکایی این موضوع را تائید کرده اند. 


گفته می شود که این اتفاق پس از آن رخ داده است که ظریف و عراقچی در حال خروج از سالن نشست مجمع عمومی بوده اند که اوباما و کری نیز همزمان از سالن دیگری که مربوط به نشست نیروهای حافظ صلح بوده است٬ خارج می شوند. در این جاست که در یکی از راهروها ظریف و اوباما روبه روی یکدیگر قرار می گیرند و برای دقایقی با یکدیگر خوش و بش و گفت و گو می کنند.



یک منبع نزدیک به هیأت ایرانی هم در گفت و گویی ضمن تائید این خبر اظهار کرد: «دیروز (دوشنبه) پس از پایان سخنرانی حسن روحانی رئیس جمهور کشورمان در هفتادمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه که در حال خروج از سالن مجمع بود به طور اتفاقی با باراک اوباما رئیس جمهور و جان کری وزیر امور خارجه آمریکا که در حال ورود به محل مجمع عمومی بودند روبرو شد و سلام و احوالپرسی کرد و دست داد.»



این اتفاق رخدادی بی سابقه پس از انقلاب اسلامی تلقی می شود. 



 ظریف در جریان مذاکرات ایران و گروه پنج به علاوه یک مذاکرات مفصلی با وزیر خارجه آمریکا داشت اما تصور نمی شود قبلا هرگز با اوباما ملاقات کرده باشد.



اوباما و حسن روحانی، دو سال قبل، در جریان اولین سفر رئیس جمهور ایران به نیویورک پس از انتخابات ریاست جمهوری با هم تلفنی گفت و گو کرده بودند.

افزودن نظر جدید