کنایه نتانیاهو به اوباما: اگر توافق با ایران خوب است، چرا آن را از ما پنهان می کنید؟

بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل از دولت اوباما بابت تصمیم به محدود کردن انتقال اطلاعات به اسرائیل در مورد مذاکرات هسته ای انتقاد کرد.

هارتص نوشت: بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل از دولت اوباما بابت تصمیم به محدود کردن انتقال اطلاعات به اسرائیل در مورد مذاکرات هسته ای انتقاد کرد.

به گزارش سرویس بین الملل «انتخاب»،  نتانیاهو در همایش کنفرانس روسای سازمان های بزرگ امریکایی یهودی گفت: همانطور که ایران می داند چه توافقی در حال شکل گیری است، طبیعی است که اسرائیل نیز باید بداند چه توافقی در حال انعقاد است.

وی افزود: اگر  کسی فکر می کند این توافق، توافق خوبی است، پس چرا آن را از ما پنهان می کند.

نتانیاهو اضافه کرد که او مصمم به سخنرانی در کنگره آمریکا است.

نخست وزیر اسرائیل گفت: من به واشنگتن میروم، چراکه من متعهد به آن هستم که هر چه در توان دارم را به کار گیرم تا از توافق بد جلوگیری کنم.

وی افزود: آیا من می توانم تضمین کنم که سخنرانی من در کنگره از توافق بد با ایران جلوگیری می کند؟ صادقانه بگویم، نمی دانم.  سئوال بهتر این است که یک نخست وزیر مسئولیت پذیر چگونه می تواند حاضر به سخنرانی در کنگره در مورد موضوعی که به موجودیتش ارتباط دارد، نشود؟

نتانیاهو در ادامه گفت: پیشنهادی که قدرت های جهانی روی میز گذاشته اند، راه تهران را برای تبدیل به قدرت هسته ای باز می کند.

وی مدعی شد: من علیه توافق با ایران نیستم، من علیه توافقی بد با تهران هستم، برای همین است که به واشنگتن می روم.

لازم به ذکر است که روز گذشته، رسانه های اسرائیلی گزارش دادند که دولت اوباما تصمیم گرفته است که اسرائیل را در ارتباط با مذاکرات هسته ای در جریان اتفاقات و پیشرفت ها نگذارد.

افزودن نظر جدید