کمک بلاعوض شهرداری تهران به خرمشهر غیرقانونی است

یک عضو شورای شهر تهران ضمن مخالفت با کمک ۵ میلیارد تومانی شهرداری تهران به خرمشهر گفت: این اقدام مغایر با ماده ۷۳ قانون شهرداری‌ها است.

به گزارش امید به نقل از ایلنا، احمد حکیمی‌پور در مورد کمک بلاعوض  ۵ میلیارد تومانی به خرمشهر از سوی شهرداری تهران، گفت: بر اساس ماده ۷۳ قانون شهرداری تمامی عوارض و درآمد شهرداری‌ها منحصرا باید به مصرف‌‌ همان شهر برسد، به همین دلیل این اقدام خلاف قانون است.

این عضو شورای شهر ادامه داد: من با کمک به خرمشهر مخالفت نیستم و در زمان دفاع مقدس نیز در این شهر و دیگر شهرهای آسیب‌دیده حضور داشتم اما معتقدم کمک به این شهر‌ها راهکار و متولی مخصوص به خودش را دارد.

وی با اشاره به اینکه اعضای شورای شهر در مراسم تحلیف، قسم یاد کرده‌اند که تصمیمی بر خلاف قانون اتخاذ نکنند، گفت: من در صحن شورا نیز در مورد این مساله تذکر دادم و گمان می‌کنم فرمانداری هم به این مساله ایراد وارد کند اما موافقان این طرح عنوان کردند، که راه قانونی برای انجام این اقدام پیدا خواهند کرد.

حکیمی‌پور با بیان اینکه کمک به خرمشهر بر عهده دولت است و بر اساس درآمدهای عمومی باید صورت گیرد، اظهار کرد: شهرداری موسسه‌ای غیر دولتی است و چنین وظیفه‌ای را بر عهده ندارد البته اگر هبه‌ای به شهرداری شده باشد ممکن است از طریق آن بشود به خرمشهر کمک کرد که البته وجاهت قانونی این مساله نیز باید بررسی شود.

افزودن نظر جدید