کمک بلاعوض اتحادیه اروپا به اجرای 22 طرح‌ تحقیقاتی ایران

قائم‌مقام رییس سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران در امور بین‌الملل، حمایت‌های اتحادیه اروپا از 22 پروژه کشور را بلاعوض دانست.

به گزارش امیدنامه به نقل از ایسنا، دکتر محمود مولی‌نژاد با اشاره به همکاری‌های علمی جمهوری اسلامی ایران با بانک توسعه اسلامی و اتحادیه اروپا، افزود: در این راستا برای همکاری با بانک توسعه اسلامی 13 پروژه تحقیقاتی بر اساس اولویت‌های کشور تعریف کردیم که این بانک تا سال 2020 سرمایه گذاری‌های لازم را برای اجرای این طرح‌ها انجام خواهد داد. این سرمایه‌گذاری‌ها در قالب قراردادهایی میان بانک توسعه اسلامی و صاحبان ایده‌ است.

وی با تاکید بر این که صاحبان ایده باید وابسته به دستگاه حقوقی باشند، خاطرنشان کرد: از این رو تلاش کردیم تا پروژه‌هایی به این بانک معرفی کنیم که دارای صاحبان حقوقی باشند تا بتوانند تعهدات خود را در قبال بانک توسعه اسلامی انجام دهند.

مولی نژاد همچنین به حمایت‌های اتحادیه اروپا از طرح‌های تحقیقاتی کشور اشاره و اظهار کرد: این حمایت‌ها در 22 حوزه علم و فناوری است و قرار است در کنار سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران، 22 دستگاه با اتحادیه اروپا همکاری داشته باشند.

قائم مقام رئیس سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران در امور بین‌الملل با اشاره به میزان سرمایه‌گذاری اتحادیه اروپا گفت: بیشترین میزان سرمایه‌گذاری‌ها در بخش زیرساخت‌ها خواهد بود که حدود 20 میلیون یورو برای ساختارسازی اعطا می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: حمایت‌های اتحادیه اروپا بلاعوض است؛ ولی حمایت‌های بانک توسعه اقتصادی در قالب وام بدون بهره است.

 

افزودن نظر جدید