کشتی های حامل نفت ونزوئلا هدف قرار گرفتند

آمریکا تحریم‌های بیشتری علیه شرکت‌های کشتیرانی که نفت ونزوئلا را حمل می‌کنند اعلام کرد و چهار شرکت کشتیرانی و ۹ کشتی را در لیست سیاه قرار داد.
 

به گزارش امیدنامه به نقل از ایسنا، وزارت خزانه داری آمریکا شرکت‌های لیبریایی جنیفر ناویگیشن، لیما شیپینگ کورپ و لارجرنج و شرکت ایتالیایی بی پی تانکرز را هدف تحریم قرار داد و یک نفتکش متعلق به هر یک از شرکت‌های لیبریایی و شش نفتکش متعلق به شرکت ایتالیایی را در لیست سیاه قرار داد.

در بیانیه وزارت خزانه داری آمده است: بخش نفت ونزوئلا همچنان رگ حیات دولت نامشروع نیکلاس مادورو، رئیس جمهور ونزوئلا مانده است.

استیون منوچین، وزیر خزانه داری آمریکا اظهار کرد: ما همچنان شرکت‌هایی که نفت ونزوئلا را به کوبا حمل می‌کنند هدف قرار می‌دهیم، زیرا در حالی که رژیم مادورو منابع طبیعی را غارت می‌کند، آنها سود می‌برند. نفت ونزوئلا به مردم ونزوئلا تعلق دارد.

بر اساس این تحریم‌ها، معامله با این شرکت‌ها برای شهروندان آمریکایی ممنوع اعلام شده و منافع مالی این شرکت‌ها در آمریکا را بلوکه می‌کند.

وزارت خزانه داری آمریکا یک هفته پیش ۳۴ کشتی متعلق یا تحت اداره شرکت نفتی دولتی PDVSA ونزوئلا و همچنین دو شرکت و یک کشتی که در فوریه و مارس به کوبا نفت رسانده بود را هدف تحریم قرار داد.

با این حال شرکت PDVSA پس از جدیدترین دور تحریم‌ها، یک میلیون بشکه نفت به کوبا تحویل داده است.

تحریم‌های هفته گذشته علاوه بر دور قبلی تحریم‌هایی بود که در ماه ژانویه خود شرکت PDVSA را هدف قرار داده بود.

بر اساس گزارش رویترز، آمریکا و اکثر کشورهای غربی خوان گوایدو، رئیس جمهور خودخوانده ونزوئلا را به رسمیت شناخته‌اند.

 

افزودن نظر جدید