چگونگی نقش آفرینی دکتر عارف در شورای‌عالی سیاستگذاری اصلاح‌طلبان

رئیس کمیته انتخابات شورای هماهنگی اصلاحات گفت:آقای خاتمی ضمن استقبال از شورای‌عالی سیاستگذاری اصلاح‌طلبان٬ بر حضور آقای عارف تاکید و توصیه داشتند از احزاب تازه تاسیس مثل ندا، اتحاد ملت ایران، ایثارگران و همچنین حزب اعتدال و توسعه در این شورا استفاده شود.

به گزارش امید به نقل از ابلنا،حجت الاسلام محسن رهامی  با اشاره به تشکیل شورای‌ عالی سیاستگذاری انتخاباتی اصلاح‌طلبان عنوان کرد: شورای هماهنگی و اصلاح‌طلبان در صدد هستند تا شبیه کاری را که در انتخابات شورای شهر انجام دادند٬ برای انتخابات مجلس هم پیاده کنند.

وی افزود: هفته گذشته ضمن جلساتی که با دبیران احزاب اصلاح طلب، آقای خاتمی، سیدحسن خمینی، آیت‌الله هاشمی و آقای عارف داشتیم موضوع تشکیل این شورا را نهایی کردیم. روز گذشته نیز بار دیگر به دیدار عارف رفتیم و از او خواسته شد که شخصا در این شورا حضور داشته باشد و در همین راستا موافقت ضمنی آقای عارف برای حضور در شورای عالی سیاستگذاری اصلاح‌طلبان را نیز دریافت کردیم.

رئیس کمیته انتخابات شورای هماهنگی جبهه اصلاحات یادآور شد: بنابراین علاوه بر اعضای حزبی اصلاح‌طلبان برخی اشخاص حقیقی نیز عضو این شورا خواهند بود. آقای خاتمی هم طی نامه‌ای به رئیس دوره‌ای شورای هماهنگی موافقت خود را با تشکیل این شورا به همراه توصیه‌هایی اعلام کرده است.

رهامی خاطرنشان کرد: مقرر شده برای عضویت برخی اشخاص حقیقی٬ آقای عارف نیز برخی نفرات را معرفی کند. شب گذشته هم کمیته انتخابات تشکیل جلسه داد و در مورد برخی سازوکارهای شورای سیاستگذاری و حدود اختیارات آن بحث و تصمیم‌گیری کرد.

وی ادامه داد: در جلسه هفته آینده احتمالا در مورد انتخاب هیات رئیسه شورای سیاستگذاری بحث و بررسی‌های لازم را خواهیم داشت تا این شورا هرچه زود‌تر کار خود را آغاز کند.

این فعال سیاسی اصلاح طلب تاکید کرد: از آنجا که شورای هماهنگی جنبه تشکیلاتی دارد و اعضای غیرحزبی نمی‌توانند عضو آن باشند٬ تشکیل شورای سیاست‌گذاری برای جامعیت اصلاح‌طلبان در نظر گرفته شده است٬ ضمن اینکه این شورا کارکردهای خود را دارد و جایگزین شورای هماهنگی نخواهد بود.

وی گفت: آقای خاتمی ضمن استقبال از تشکیل این شورا بر حضور آقای عارف در این شورا تاکید داشت و این توصیه را هم داشتند که از احزاب تازه تاسیس مثل ندا، اتحاد ملت ایران، ایثارگران و همچنین حزب اعتدال و توسعه نیز در این شورا به کار گرفته شود.

رهامی ادامه داد: ما با سیدحسن خمینی و آیت‌الله هاشمی هم صحبت کرده‌ایم تا در صورت لزوم آنها نیز در این شورا نماینده یا نمایندگانی را داشته باشند؛ فکر می‌کنم این شورای با ترکیبی حدود به ۳۵ نفر کار خود را آغاز کند.

رهامی با اشاره به اینکه شب گذشته جلسه کمیته انتخابات برگزار شد، عنوان کرد: در این جلسه که با حضور اکثریت اعضا و در محل انجمن اسلامی مدرسین دانشگاه‌ها برگزار شد، در خصوص موضوع تشکیل شورای‌عالی سیاستگذاری انتخابات اصلاح‌طلبان نیز مباحثی مطرح شد.

وی افزود: با توجه به اقداماتی که از سوی شورای هماهنگی، کمیته راهبردی و برخی شخصیت‌های اصلاح‌طلب برای انتخابات انجام شده است٬ تصمیم گرفتیم همه در کنار هم در شورای سیاستگذاری کارهای لازم را انجام دهیم.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب تاکید کرد: در این جلسه همچنین در این خصوص که چگونه از ظرفیت تشکل‌های تازه تاسیس اصلاح‌طلب همچون ندا، اتحاد ملت ایران و مجمع ایثارگران استفاده کنیم مباحثی مطرح شد.

وی ادامه داد: در همین راستا مقرر شد با حضور همه دبیران کل شورای هماهنگی جبهه اصلاحات و مسئولان کمیته راهبردی و همچنین آقای عارف هفته آینده آیین‌نامه شورای سیاستگذاری را تصویب کنیم تا فعالیت‌های انتخاباتی اصلاح‌طلبان در تهران و شهرستان‌ها تجمیع شود و در ‌‌نهایت یک صدا و یک لیست از جبهه اصلاح‌طلبان بیرون آید.

رئیس کمیته انخابات شورای هماهنگی جبهه اصلاحات عنوان کرد: تشکیل این شورا به معنای انحلال شورای هماهنگی و کمیته راهبری و کمیته انتخابات نیست. همچنین به معنی حذف اقدامات صورت گرفته قبلی هم نیست. به عبارت دیگر وظایف کمیته انتخابات و کمیته راهبردی در شورای سیاستگذاری تجمیع می‌شود.

وی گفت: خوشبختانه در اکثر استان‌ها با اقداماتی که از سوی کمیته اتنخابات و کمیته راهبردی انجام شده اصلاح‌طلبان برای انتخابات مجلس کاملا فعال شده‌اند٬ اما باید در فرصت باقی‌مانده تا زمان ثبت نام کاندیدا‌ها که روز ۲۸ آذرماه آغاز می‌شود٬ فعالیت‌های خود را تجمیع کنیم. در همین راستا باید ظرف هفته آینده آیین‌نامه شورای ساسیتگذاری و کمیته‌های این شورا را تشکیل دهیم.

رهامی خاطرنشان کرد: در دیدارهایی که با آیت‌الله هاشمی، سید محمد خاتمی و عارف داشتیم٬ آنها ضمن تاکید بر ایفای نقش عمده احزاب٬ توصیه داشتند که باید با تجمیع فعالیت‌ها از هرگونه موازی‌کاری جلوگیری شود.

وی افزود: ظرف یک یا دو هفته آینده تکلیف هیات رئیسه شورای سیاستگذاری هم مشخص خواهد شد. هدف ما این است که با انسجام و هم‌افزایی بیشتر اقدامات گذشته را تکمیل کنیم. البته در این میان آن‌ها که انسجام اصلاح‌طلبان را به سود خود نمی‌بینند٬ تلاش دارند اقداماتی انجام دهند که باعث تشتت میان اصلاح‌طلبان شود که نباید فریب این اقدامات را بخوریم.

رهامی در پایان گفت: ما استانی را سراغ نداریم که در آن شورای اصلاح‌طلبان برای انتخابات کمتر از ۱۷ نفر باشد و این فعالیت در تهران و استان‌ها کم‌سابقه است.

افزودن نظر جدید