چند نکته درباره پرونده آقای نجفی برای یادآوری و ثبت در تاریخ

حادثه پیش آمده برای آقای دکتر نجفی و خانواده ایشان مطمئنا حادثه ای تلخ و البته عبرت آموزی است که باید نسبت به آن تامل جدی داشت.

به گزارش امیدنامه ،درخصوص این حادثه چند نکته حائز اهمیت است:

۱-موضوع پیش آمده یک مساله شخصی است و تعمیم آن به یک جریان سیاسی به هیچ وجه پسندیده نیست .اینکه برخی رسانه‌های جریان رقیب اصلاحات از جمله صدا و سیما تلاش کردند این موضوع را به جریان اصلاحات ربط دهند نوعی فرصت طلبی است .در گذشته مواردی مشابه موضوع آقای نجفی در شمایل مختلف برای برخی چهره‌های نزدیک به جریان اصولگرا اتفاق افتاده بود اما به دلیل رویکرد اخلاقی گفتمان اصلاحات اولا موضوعات اینچنینی بازتاب رسانه ای -که صدا و سیما در جریان آقای نجفی سردمدار آن بود-نداشت ثانیا گفتمان اصلاحات از اشاعه یک منکر که خود یک منکر بزرگی است و ارتباط آن با یک جریان سیاسی پرهیز کرد.
۲- در چند روز گذشته برخی چهره های حزبی به کرات مواضعی را درباره شهردار شدن آقای نجفی مطرح کردند که «ما از همان زمان گفتیم ایشان نباید شهردار بشود »و نظایر این جملات که در فضای ملتهب رسانه ای کشور بارها مطرح شد و برخی رسانه‌های وابسته به این شخصیت‌های حزبی هم حتی حرمت عضو سابق خود را نگه نداشته و در کمال بی اخلافی، ژورنالیسم کثیف را به نمایش گذاشتند .اینکه گفته شود ما از همان زمان گفتیم که آقای نجفی شهردار نشود نه بخاطر شخص آقای نجفی و جریان اصلاحات بلکه صرفا بخاطر مطامع حزبی خود و به کرسی نشاندن یکی از اعضای محترم حزب متبوع خود در راس مدیریت شهری تهران اینگونه سخنان را مطرح می کنند. با مروری به ایام انتخاب آقای نجفی به عنوان شهردار تهران تنها شخصیتی که درخصوص عملکرد شورای شهر تهران در انتخاب شهردار پایتخت اظهار نگرانی کرد و هشدارهای لازم را مطرح کرد شخص دکتر محمدرضا عارف بود.او یک روز بعد از انتخاب آقای نجفی به عنوان شهردار تهران در تاریخ ۲۰ مردادماه ۹۶ در کنگره مجمع زنان اصلاح طلب با مخاطب قرار دادن اعضای شورای شهر تهران گفته بود:« اگر باورمان شود که شایستگی من موجب رای آوری شده است گرفتار می‌شویم و این گرفتاری در گذشته ما را در مسیرهای خطرناکی سوق داد.... همه باید بدانند این سرمایه به دلیل گفتمان اصلاحات است و به هیچ حزبی تعلق ندارد.... در زمان انتخابات مجلس ما حرکت ائتلافی کردیم و طبیعی است که برخی افراد پس از ورود به مجلس در مقابل ما قرار بگیرند که گرفتند ولی این بهانه دیگر در انتخابات شورا‌ها پذیرفتنی نیست چون هر ۲۱ عضو شورا اصلاح‌طلب هستند... ما نگرانیم که رفتارهای فردی و شخصی به گفتمان ضربه بزند. تجربه سال ۸۰ نباید تکرار شود... شورای تهران می‌داند چه هجمه‌هایی سر لیست تهران به ما وارد شد. این امانت را باید حفظ کنیم. باید در انتخابات ۹۸ نشان دهیم که درست امانتداری کردیم. ما انتظار داریم یک صدا از شش عضو زن شورای شهر تهران بیرون بیاید...» مشروح اظهارات دکتر عارف را در اینجا بخوانید.
از سوی دیگر اعضای شورای شهر تهران که بعد از انتخاب آقای نجفی با دکتر عارف ملاقات داشتند نظر ایشان را درباره این انتخاب به خوبی می دانند و می‌دانند که دکتر عارف از سردلسوزی و اینکه شخصیتی به مانند آقای نجفی به تعبیری سوزانده نشود و گفتمان اصلاحات متحمل هزینه نشود نگرانی‌های خود را به کرات مطرح کرده بود.
۳-جای تعجب است که افرادی حادثه پیش آمده برای آقای نجفی را مرتبط به شورای عالی سیاست گذاری اصلاح طلبان  می‌کنند و در مقام  یک چهره اخلاقی! می گویند «افراد مساله دار باید از جریان اصلاح طلب حذف شوند» در حالیکه چنین افرادی اولا باید بدانند که بیشترین نفع را از شورای عالی سیاست گذاری اصلاح طلبان بردند و اگر دچار فراموشی شده اند می توان  به راحتی با اسناد و مدارک به آنها یادآوری کرد.ثانیا توصیه می شود کسانی باید در مقام یک چهره اخلاقی به دیگران موعظه و نصحیت کنند  که خود منزه از هر امر غیر اخلاقی باشند.انشالله مواضعی از این دست تکرار نشود تا به ناچار مطالبی که خوشایند هیچ فرد و جریانی نیست بازگو نشود.
 

افزودن نظر جدید