چرا وقتی احمدی‌نژاد برای صندلی‌های خالی سخنرانی می‌کرد نگران نشدند؟

یک عضو شورای مرکزی حزب مردم‌سالاری با اشاره به آغاز دور جدید مذاکرات ایران و 1+5، گفت: عده‌ای که به تخریب دولت روی آورده‌اند نگران قدرتی هستند که در انتخابات سال گذشته از دست دادند.

 به گزارش امید به نقل از ایسنا، داریوش قنبری با بیان اینکه "عده‌ای امروز به گونه‌ای وانمود می‌کنند که نسبت به منافع ملی دلسوزتر از دولت هستند"، اظهار کرد: آنها چرا در هشت سال گذشته که کشور تحت شدیدترین تحریم‌ها بود هیچ‌گاه نگران نشدند؟

وی ادامه داد: آنها چرا در قبال موفق نشدن دیپلماسی دولت‌های نهم و دهم نگران نبودند؟ چرا زمانیکه نامه احمدی‌نژاد به اوباما بدون پاسخ ماند یا زمانی که احمدی‌نژاد در سازمان ملل برای صندلی‌های خالی صحبت می‌کرد نگران نشدند اما اکنون که دولت در جهت تأمین منافع ملی گام برمی‌دارد نگران شده‌اند؟

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب با بیان اینکه "این عده ایمان و اعتقاد مذهبی چندانی ندارند"، افزود: اگر قدرت از آنها گرفته شود، هیچ چیزی نخواهند داشت. نگاه آنها ماکیاولیستی است و به دنبال تخریب هستند و در این مسیر حتی به افراد اصولگرا هم رحم نمی‌کنند؛ به همین دلیل در اردوگاه اصولگرایی منزوی شد‌ه‌اند زیرا اکثر اصولگرایان از دیپلماسی دولت حمایت کردند و این عده منافع ملی را بازیچه خود گرفته و در پشت صحنه منافع شخصی و گروهی خود هستند در حالیکه نباید به منافع ملی نگاه حزبی و جناحی داشت.

قنبری همچنین گفت: عده‌ای به شکل خنده‌آوری بیان می‌کنند که دولت اعتدال به دنبال براندازی نظام است. کدام دولت است که خود را براندازد؟ دولتی که در قدرت است که علیه خود اقدام نمی‌کند. در واقع عده‌ای که این حرف‌ها را بیان می‌کنند، برانداز هستند ولی انگ براندازی را به دولت می‌زنند و اقدامات آنها با منافع مردم و کشور همسو نیست.

این نماینده پیشین مجلس در ادامه با اشاره به اینکه "این عده حتی توان درک آینده سیاسی خود را ندارند"، افزود: در انتخابات سال 92 آنها بخشی از قدرت خود را از دست دادند و اگر با همین روند ادامه دهند، مجلس بعدی را هم از دست می‌دهند زیرا مردم نمی‌پذیرند عده‌ای در مجلس به نمایندگی از آنها علیه دولت اقدام کند.

وی با بیان اینکه "نخبگان و اهل سیاست، این دسته از افراد را شناخته‌اند"، گفت: آنها با این اقدامات خود به خوبی توانستند خود را به مردم معرفی کنند. دولت هم تاکنون در مقابل این عده مماشات کرده و راه اعتدال را در پیش گرفته است و همین راه را ادامه می‌دهد. دولت دنبال برخورد با آنها نیست زیرا این عده منافع خود را در خصومت و جنجال می‌بینند اما دولت نمی‌خواهد پاسخ آنها را بدهد.

این عضو شورای مرکزی حزب مردم‌سالاری در پایان تاکید کرد: دولت باید از ظرفیت رسانه‌ای خود استفاده کند و این عده را که مواضع آنها با اسرائیل و عربستان هم‌سویی داشته و دارد، به مردم بهتر بشناساند. 

افزودن نظر جدید