چرا بی بی سی برای مبهم ماندن پرونده قاضی منصوری تلاش می کند؟

نورنیوز نوشت:پرونده غلامرضا منصوری یکی از متهمان پرونده فساد موسوم به پرونده اکبر طبری در حالی به مراحل حساس خود نزدیک می‌شود که تلاش ویژه جریان‌های معاند جمهوری اسلامی برای روایت وارونه از حقیقت ماجرا، موضوع را پیچیده‌تر کرده است.
 تلویزیون «بی‌بی‌سی فارسی» در گزارشی با استفاده از آنچه مدارک و مستندات متقن می‌خواند، تلاش کرد قتل غلامرضا منصوری را به گردن حاکمیت ایران اندازد! 

این در حالی است که به آنچه خبرنگار بی‌بی‌سی فارسی از آنها با عنوان مدارک و مستندات یاد می‌کند، ایرادات فاحشی وارد است و بیش از آنکه بیانگر یک سناریو از سوی ایران باشد، نشان دهنده اهمیت حذف فیزیکی او نزد گروه‌های معاند و سرویس‌های اطلاعاتی بیگانه است.
در گزارش بی‌بی‌سی فارسی به عکس‌ها و ویدئوهایی استناد شده که خبرنگار این شبکه مدعی است به دست او رسیده و نشان می‌دهد اشخاصی لحظه به لحظه منصوری را تحت کنترل داشته‌اند. این بدان معناست که سرویس‌های بیگانه از ابتدا وارد ماجرا بوده‌اند. 
حال سوال اصلی اینجاست که تصاویر ویدیویی که از منصوری نزدیک سفارت ایران گرفته شده را چه کسی و با چه هدفی گرفته و چرا در اختیار بی‌بی‌سی قرار داده است؟ اگر مقتول تحت کنترل این سرویس‌ها بوده، چرا از کشته شدن او توسط آنچه عناصر نظام ایران می‌خوانند جلوگیری نکرده‌اند؟ پاسخ این سوال تا حدود زیادی روشن است و این احتمال را تقویت می‌کند که قتل از سوی خود آنها اتفاق افتاده است.
در این رابطه توجه به این نکته بسیار حائز اهمیت است که با وجود درخواست‌های مکرر ایران از پلیس رومانی، تاکنون هیچ ویدئویی از دوربین‌های مداربسته هتل در اختیار دستگاه قضایی جمهوری اسلامی قرار نگرفته است! 
فردی که در این گزارش از او به عنوان دوست غلامرضا منصوری یاد می‌شود و خبرنگار با او در ارتباط است، کیست؟ اگر این شخص در رومانی حضور داشته و تا این حد به مقتول نزدیک بوده، چرا او را در هتل و رفت و آمد او به سفارت همراهی نمی‌کرده است؟ سوال دیگر اینکه؛ پاسپورت در ردیف مدارک شخصی و حیاتی یک فرد در خارج از کشور است و طبیعتا فقط پلیس و دستگاه‌های اطلاعاتی ـ امنیتی می‌توانسته‌اند به آن دسترسی داشته باشند. در حالی که بی‌بی‌سی فارسی مدعی است، سرویس رومانی در راستای همراهی و همکاری با ایران هیچ‌گونه همکاری با خبرنگاران برای شفاف شدن ماجرا نداشته است، پس چگونه کپی پاسپورت مقتول به دست خبرنگار این شبکه رسیده است؟
نکته دیگر اینکه؛ خبرنگار شبکه لندنی در حالی ادعای مطرح شدن فرضیه خودکشی مقتول را به ایران منتسب می‌کند که ایران هیچ‌گاه نگفته منصوری خودکشی کرده است بلکه آنچه دستگاه قضایی اعلام کرد نقل قول از پلیس و دولت رومانی بوده است.  از سویی؛ باید توجه داشت که خروج غلامرضا منصوری از کشور موضوع روشنی بوده و او به صورت قانونی از کشور خارج شده است. بر این اساس اگر او بنابر ادعای خبرنگار بی‌بی‌سی فارسی شخصیت مهمی بوده و اسراری نزد خود داشته، طبیعتا دستگاه قضایی می‌توانست موارد اتهامی او را پس از بازگشت به ایران مطرح کند.
در اینکه گروهی نمی‌خواستند منصوری به ایران برگردد، شکی نیست اما این افراد قطعا وابستگی به جمهوری اسلامی نداشتند، چون دستگاه قضایی سرشبکه اصلی یعنی اکبر طبری را که همه این متهمین به او وصل بودند دستگیر کرده و در حال محاکمه اوست و قطعا اهمیت منصوری از طبری بیشتر نبوده است. به نظر می رسد سرویس‌های خارجی برای انجام فضاسازی‌هایی که امثال بی‌بی‌سی فارسی سردمدار آن است، به پرونده منصوری نیاز داشته اند و زمانی که احساس کردند او قصد بازگشت به ایران را دارد با قتل او زمینه را برای فضاسازی‌های جدید فراهم کردند.

 

افزودن نظر جدید