پیشنهاد به عارف برای متشکل کردن اصلاح‌طلبان

جمعی از جوانان اصلاح‌طلب خراسان شمالی در نامه‌ای به دکتر محمدرضا عارف از وی خواستند از قبول هرگونه پست اجرایی در دولت آینده خودداری کند و به جای آن خود در مقام ریاست تشکیلاتی و متشکل نمودن هر چه بیشتر اصلاح‌طلبان ایفای نقش کند.

به گزارش امید متن این نامه به شرح زیر است:

 با سلام و احترام ؛
حضور پرشور مردم در انتخابات 24 خردادماه ، پیام روشنی بود به تندروهایی که در هشت سال گذشته ، نتایج انتخابات های مختلف را رویگردانی مردم ایران از اصلاحات و مهمتر از آن ، مرگ اصلاحات تحلیل می نمودند ؛ پیامی واضح که اصلاحات نه تنها هنوز زنده است ، نفس می کشد و می بالد ، بلکه امروز در دوران بلوغ خود به سر برده و با اتخاذ تاکتیک مطالبه محور شدن خواسته ها و رویکردهای اصلاح طلبان واقعی ، علاوه بر اینکه اهمیت حضور حداکثری در انتخابات را درک می نماید ، رویکرد مهمتر را تاکتیکی شکست خورده دانسته و مهمتر از همه راه را بر تندروهای چپ و راست خواهد بست تا عرصه ای باز شود به سوی اعتدال ، تعالی و اصلاح واقعی سیاست های تندروانه و اشتباه پیشین .
انتخابات گذشته همچنین بار دیگر نشان داد که حذف اصلاح طلبان واقعی نه تنها ممکن نیست ، بلکه حمایت های ایشان است که حماسه سیاسی را معنایی دوباره می بخشد.
کدام تحلیل گر سیاسی و اجتماعی است که نقش و اهمیت ویژه حجت الاسلام و المسلمین خاتمی و حمایت ایشان از کاندیدای پیروز انتخابات را بتواند نادیده بگیرد و البته از خودگذشتگی تنها کاندیدای اصلاح طلب انتخابات یازدهمین دوره ریاست جمهوری را در پیش بردن پروژه اصلاحات و به وجود آوردن شکوه و عظمتی اینچنین ؟
دکتر عارف عزیز !
جوانان اصلاح طلب صمیمانه از اعماق جان ، تشکرهای خود را نثار جنابعالی کرده و اعلام می کنند که شما جایگاهی ویژه در قلب های آنان دارید ؛ چرا که حماسه حضور بدون شما ، سید محمد خاتمی و دیگر اصلاح طلبان بدون شک ناممکن می نمود ؛ و این جوانان اعلام می کنند که شما در قلب های ما جایگاهی معادل ریاست جمهوری داشته و خواهید داشت .
بدون شک امروز وظایف همه ما حمایت همه جانبه از دولت حجت الاسلام و المسلمین روحانی است . دولتی که با حمایت  مردم فهیم و دوست داشتنی ایران عزیز و اعتماد ایشان به رویه اعتدال طلبی و اصلاح طلبی به وجود آمد .
اما جناب آقای دکتر عارف !
سکوت آگاهانه جنابعالی در چهارسال گذشته بدون شک سرشار از ناگفته‌های بسیاری بود ، و همچنین آنچه که در مناظره های تلویزیونی و دیگر مراسم تبلیغاتی از سوی شما گفته شد و اقبالی که اصلاح طلبان واقعی به خصوص جوانان اصلاح طلب به آن گفته ها ، برنامه ها و رویکردها نشان دادند ، بر همگان ثابت کرد که دکتر محمد رضا عارف ، با سابقه‌ای انقلابی و موفق در هرکجا که مشغول به خدمت بوده می تواند در قامت یک رئیس جمهور ، رهبری دولت را در اختیار گرفته و ساربانی شایسته برای این کاروان باشد .
لذا درخواست ما از جناب شما این است که ضمن حفظ روابط حسنه و البته مشورت و مشاوره های داهیانه به دولتمردان یازدهم ، از قبول هرگونه پست اجرایی در دولت آینده خودداری فرمایید و به جای آن خود در مقام ریاست تشکیلاتی حزبی که نوگرایی ، آینده نگری ، نگاه انتقادی به عملکرد دولتمردان و البته اصلاح طلبی به معنای واقعی آن را سرلوحه فعالیت های خود قرار می دهد ، نسبت به متشکل نمودن هر چه بیشتر اصلاح طلبان و صد البته تربیت نیروهای متخصص ، متعهد و تشکیلاتی اقدام فرمایید تا ان شاء الله در آینده ای نه چندان دور ، شاهد آن باشیم که بار دیگر خورشید اصلاحات بر قامت دولتی برخاسته از قلوب مردم طلوع کند و همچون دولت جناب آقای خاتمی ، منشاء خیرات و برکات فراوان گردد؛ دولتی که به تعبیر شما اگر چه با شعار توسعه سیاسی به کارزار انتخابات سال 76 وارد شد ، اما همگان دیدند و امروز 8 سال پس از آن دوره هشت ساله معترفند که توسعه ای همه جانبه و به خصوص در ابعاد اقتصادی را پدید آورد ؛ دولتی که در آینده با رهبری و نام دکتر محمدرضا عارف شناخته شود .
جمعی از جوانان اصلاح طلب خراسان شمالی 30 خرداد 

دیدگاه‌ها

من دانشجویی در تهران هستم که به این وسیله موافقتم را با نوشته های بالا اعلام می کنم و درخواستم اول این است که عارف حداکثر در شورای منتقدان حضور داشته باشد (اگر روحانی تشکیل داد) و نه حتی مشاوران! دوم هم اینکه اگر یک زمانی تصمیم بر ایجاد حزب گرفتید باید توجه داشته باشید که همه اعضا صفات پسندیده داشته باشند و جای انگ و تخریب و اتهام نگذارید.

باسلام به جوانان خراسان،میدونیم که همه از این هشت سال سکوت خسته شدن،ولی اقای عارف باید معاون اول رئیس جمهور دولت یازدهم بشوند،تاایران،به معنای واقعی ایران شود،البته متشکل کردن اصلاح طلبان هم کاریست که باید انجام شود ولی ایران و معاونت اولی برای مردم و ایران لازم تر و مهم تر است

به نظرپیشنهاد خوب و درستی نیست که هیچ پستی در دولت نپذیرن!دکتر عارف هدفش پیشرفت و کمک به ایران و هموطنانش هست ایشون نخبه هستن و با نبوغشون خیلی میتونن کمک کنن به پیشرفت کشور و به تحقق مطالبات ما اصلاح طلبان کمک کنن

افزودن نظر جدید