پیشنهاد اصولگرایان: زنگنه انصراف دهد

ماجرای شستا و ثروت‌های فراوان آن به سوژه مهمی تبدیل شده بود که روز چهارشنبه برخی نمایندگان را واداشت تا در مورد آن از علی ربیعی سوالاتی را جویا شوند.

به گزارش امید به نقل از آرمان،  دیروز برای برخی نمایندگان سرنوشت شستا مهمتر از برنامه‌های دیگر ربیعی بود. ماجرای پژوهش‌هایی که وزیر پیشنهادی تعاون، ‌کار و رفاه اجتماعی داشته است، نشان می‌دهد از فهم درستی نسبت به آسیب‌های اجتماعی و اندیشه تعاون برخوردار است.

وی پژوهش های گسترده ای را در زمینه‌های فساد اداری واقتصادی انجام داده است که بخش هایی از آن را در مجلس بیان کرد اما افرادی درهفته گذشته به آرامی سعی کردند خود را به علی ربیعی نزدیک کرده تا از طریق تطمیع او، به منافع شخصی خود برسند. گفت وگوی با کمال الدین پیرموذن نماینده مجلس در همین زمینه در ادامه می‌آید:

جلسه رهروان ولایت با تعدادی از وزرای پیشنهادی برگزار شد. در این جلسه چه گذشت؟
جلسه ای با حضوراعضای فراکسیون رهروان ولایت با 6 تن از وزرای پیشنهادی روحانی برگزار شد. این مذاکرات با حضور وزرای مانند حجتی، آخوندی، زنگنه، سلطانی‌فر و نجفی برگزارشد. این جلسات با حضوراعضای فراکسیون رهروان ولایت برگزار شد و نظر قاطع رهروان ولایت رای به این 6 وزیرپیشنهادی است. رهروان ولایت سعی خواهد کرد که به هر 18 وزیر رای مثبت دهد.

نظر قاطبه نمایندگان در مورد افراد معرفی شده برای کابینه یازدهم چگونه است؟ چند نفر از وزرا رای می آوردند؟
در جهت برقراری حماسه اقتصادی، نمایندگان سعی خواهند کرد که به وزرای پیشنهادی رای مثبت دهند. قاطبه نمایندگان مجلس به وزرای پیشنهادی رای اعتماد خواهند داد، هرچند که امروز آقای حاجی دلیگانی، سخنگوی فراکسیون اصولگرایان به روحانی پیشنهاد داد که زنگنه به عنوان وزیر نفت معرفی نشود. اما روحانی با جدیت از آقای زنگنه دفاع کرده است. جریان هایی در مجلس دست‌اندرکار هستند که مانع تقویت دولت یازدهم شود، فراکسیون رهروان ولایت از روحانی وانتخاب‌هایش حمایت قاطع خواهد کرد، علی الخصوص زنگنه وزیر نفت.

ظاهرا پیشنهادی مالی به علی ربیعی داده بودند. جریان این پیشنهاد چه بوده است؟ تا چه حد از جزییات آن مطلع هستید؟
شخصی خارج از مجلس به علی ربیعی پیشنهاد 50 هزار میلیارد تومان داده بود و خواسته او واگذاری شستا به او و تیمش بود. جالب اینکه او عنوان کرده بود که این مبلغ ضامن رای اعتمادش خواهد شد. که آقای ربیعی این موضوع را با تعدادی از نمایندگان مجلس در میان گذاشتند ولی فعلا اسم این شخص به خاطر اینکه یاران و همفکران او ممکن است علیه ربیعی جو سازی کنند، مطرح نمی شود. ظاهرا این شخص همراهان و همفکرانی در درون مجلس دارند که از آن طریق اعمال نفوذ می کند. ربیعی فردی است که می‌تواند در مقابل فساد گسترده مالی بایستد. در دفاع از دولت، من افرادی که معنای ندای ملت را نگرفته‌اید و به دلسوزان نظام و چکیدگان انقلاب که مورد وثوق مردم هستند، توهین می‌کنید، معرفی می‌کنم.

افزودن نظر جدید