پیام مولوی عبدالحمید به مسئولان و جوانان سیستان‌وبلوچستان

با توجه به حادثه روز دوشنبه در منطقه‌ی مرزی سراوان، مولوی عبدالحمید با صدور پیامی از مردم به‌ویژه جوانان درخواست کرد احساسات‌شان را کنترل کنند و پاسگاه‌ها و سایر اماکن عمومی را مورد تعرض قرار ندهند.وی همچنین خواستار بررسی و رسیدگی بی‌طرفانه و منصفانه این موضوع شد و از مسئولین استانی خواست در اظهارنظرها تمام جوانب را درنظر بگیرند.

به گزارش امیدنامه به نقل از  پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر امام‌جمعه‌ی اهل سنت زاهدان،‌ متن پیام مولوی عبدالحمید به این شرح است:

بسم‌الله‌الرحمن‌الرحیم
توصیه‌ی بنده به مردم عزیز استان بالأخص جوانان مؤمن این است که احساسات خودشان را کنترل کنند و از تعرض به اماکن عمومی مثل پاسگاه‌ها و ادارات پرهیز نمایند زیرا این اماکن متعلق به عموم مردم است.

استان ما یکی از امن‌ترین استان‌ها بوده و همه‌ی ما باید تلاش کنیم تا امنیت عمومی استان به خطر نیفتد، زیرا امنیت به نفع همه و ناامنی به ضرر عموم مردم است. علما، معتمدین و جوانان عزیز ضمن توصیه‌ی دیگران به خویشتنداری و حفظ آرامش، مواظب باشند کسی از احساسات مردم سوءاستفاده نکند.

مسئولین نیز قضیه روز دوشنبه سراوان را به دقت و با حفظ بی‌طرفی، منصفانه بررسی و رسیدگی کنند، همچنین در اظهارنظرهایشان تمام جوانب را درنظر بگیرند تا باعث جریحه‌دار شدن احساسات مردم رنج‌کشیده نشوند. عاملان حادثه تیراندازی به سوختبران، باید به مجازات قانونی خود برسند و خسارت‌های وارده جبران شود؛ این امر به آرامش مردم و امنیت کمک می‌کند.

توصیه‌ی دیگر بنده به مسئولین این است که شرایط اقتصادی مردم را مدنظر قرار دهند. با توجه به معضل بیکاری در استان، بخشی از مردم از راه سوختبری نانی سر سفره‌هایشان می‌برند؛ تا زمانی‌که راه جایگزینی برای این موضوع درنظر گرفته نشده است، نباید این راه ارتزاق بسته شود.

عبدالحمید
امام‌جمعۀ اهل سنت زاهدان

افزودن نظر جدید