پیام دکتر عارف به مناسبت بیستمین سالروز تاسیس خبرگزاری ایسنا: "ایسنا" فرزند خلف جهاد دانشگاهی و دولت اصلاحات است

رییس فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی با تبریک بیستمین سالروز تاسیس خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) و تاکید بر ضرورت حفظ حرمت اصحاب رسانه، گفت: در مقطعی که عده‌ای می‌خواهند یاس و ناامیدی را در جامعه گسترش دهند خبرگزاری ایسنا می‌تواند با ابتکار عمل هنرمندانه نگذارد مردم بزرگوار ما که البته سختی‌های زیادی را هم تحمل می‌کنند ناامید شوند.

به گزارش امیدنامه، در پیام محمدرضا عارف به مناسبت بیستمین سالروز تاسیس «ایسنا» آمده است:

«ایام ۱۶ آذر غیر از آنکه یادآور شهدای دانشجو و روز دانشجو است تداعی کننده آغاز به کار یکی از رسانه‌های حوزه دانشگاهی یعنی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) است. ایسنا فرزند خلف جهاد دانشگاهی و دولت اصلاحات است.نگاه دولت اصلاحات به جایگاه رسانه  و خبرنگاران بگونه‌ای بود که در آن دوره به گفته موافقین و مخالفین دولت وقت،دوران شکوفایی رسانه‌ها بوده است. تاسیس خبرگزاری ایسنا در مقطعی توسط موسسین آن بخصوص جناب آقای دکتر فاتح اتفاق افتاد که خلاء رسانه‌ای که در حوزه مسائل دانشگاهی فعالیت کند به شدت حس می‌شد و ایسنا توانست این خلاء را تا حد زیادی پر کند. البته در دیدارهایی که با مدیران و خبرنگاران این رسانه وزین داشته‌ام تاکید کردم که درخصوص مسائل علمی خبرگزاری ایسنا باید پیشتاز و سرآمد دیگر رسانه‌ها باشد و انتظار است در خصوص استفاده از نظرات نخبگان دانشگاهی ایسنا فعالانه‌تر برخورد کند.

از سوی دیگر شغل مقدس خبرنگاری را اگر از هر بعدی مورد بررسی قرار دهیم‏، عرصه‌ای بسیار دشوار و پر مخاطره است و اگر عشق نباشد، نمی‌توان به آن ادامه داد و عشق و انگیزه خدمت به مردم و اطلاع رسانی و تنویر افکارعمومی باعث شده است تا خبرنگاران با نشاط  و با انگیزه به فعالیت بپردازند. زمانی خبرنگار می‌تواند وظیفه اطلاع رسانی صحیح را به خوبی انجام دهد که امنیت و آزادی در بیان خبر و تحلیل داشته باشد.اگر خبرنگاران را به واسطه سلایق شخصی محدود کرده و بخواهیم وظیفه ذاتی آنان را که همان اطلاع رسانی شفاف است با چالش رو به رو کنیم مطمئناً جامعه  ضرر خواهد کرد.

حرمت اصحاب رسانه نباید توسط هیچ فرد و نهادی مورد خدشه قرار بگیرد.در همین چند روز گذشته خبر ضرب و شتم عکاس حوزه شهری که در یک حادثه آتش سوزی به وظیفه ذاتی خود عمل می کرد در رسانه‌ها منتشر شد که بسیار جای تاسف دارد که چگونه به جای تشویق فردی که خود را در کوران خطر برای ثبت و ضبط تصاویر آن حادثه قرار داده متاسفانه ایشان را مورد ضرب و شتم قرار می دهند و این رفتارها نشان از این دارد که هنوز  عده‌ای نمی‌دانند که چگونه با فعالیت خبرنگاران آن هم در وضعیت بحرانی برخورد کنند.

 

ضمن تبریک بیستمین سالروز تاسیس خبرگزاری ایسنا و گرامی داشت یاد و خاطره شهدای ایسنا شهید حسن قریب و  شهید اسماعیل عمرانی که در حادثه سقوط هواپیمای c130  به درجه رفیع شهادت نائل گشتند،امیدوارم همانگونه که تاکنون ایسنا در اطلاع رسانی صحیح،به موقع و غیرجانبدارانه رفتار کرده است در ادامه فعالیت خود نیز با همین روش و منش عمل کند و به نظرم پیام رهبر معظم انقلاب در آغاز فعالیت این خبرگزاری که تاکید کرده بودند:«اخبار خوب،مفید و امیدبخش مخابره کنید» باید چراغ راه ایسنا قرار داشته باشد چرا که در مقطعی که عده‌ای می‌خواهند یاس و ناامیدی را در جامعه گسترش دهند خبرگزاری ایسنا می‌تواند با ابتکار عمل هنرمندانه نگذارد مردم بزرگوار ما که البته سختی‌های زیادی را هم تحمل می کنند ناامید شوند.
موفق و پایدار باشید.
محمدرضا عارف»

افزودن نظر جدید