پیاده روی دیپلماتیک ظریف و کری+عکس

جان کری و محمدجواد ظریف عصر روز چهارشنبه برای تنفسی کوتاه مذاکرات را ترک و دقایقی در خیابان‌های ژنو قدم زدند.

به گزارش امید به نقل از ایسنا، رسانه‌های مختلف خبری و تعدادی از خبرنگاران حاضر در ژنو که به منظور پوشش اخبار مذاکرات میان وزیران خارجه ایران و آمریکا در محل مذاکرات حاضر هستند، در صفحات اجتماعی خود و رسانه‌هایشان با انتشار عکس و خبر گزارش دادند که ظریف و کری عصر روز چهارشنبه برای تنفسی کوتاه به خیابان‌های ژنو آمدند و دقایقی قدم‌زنان گفت‌وگو کردند.

این پیاده روی دیپلماتیک و سیاسی دو وزیر با حضور برخی از اعضای تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای، محافظان و خبرنگاران و رسانه‌های مختلف حاضر در محل همراه بود.

این برای اولین بار است که دو وزیران خارجه در بیش از یک سال اخیر در انظار عمومی حاضر می‌شوند که با توجه به روابط سیاسی دو کشور امری قابل توجه و بدیع محسوب می‌شود.

نکته قابل توجه در عکس‌های منتشر شده از این پیاده روی غیر رسمی و در عین حال حساس و سیاسی، غالب بودن زبان بدن و دیپلماتیک میان دو وزیر است که می‌تواند نشان‌دهنده دوری و سخت بودن مواضع دو طرف از یکدیگر در مذاکرات هسته‌ای است که هم‌چنان ادامه دارد.

مذاکرات دو جانبه هیات‌های مذاکره‌کننده ایران و آمریکا در چارچوب مذاکرات هسته‌ای و درحالی که فضای گفت‌وگوها با تهدید تحریم‌های بیشتر از سوی آمریکا و کنگره جدید رو به روست انجام می‌شود.

افزودن نظر جدید