پور محمدی: رویانیان در مورد ستاد سوخت و پرسپولیس پرونده دارد

وزیر دادگستری با تکذیب خبر بازداشت مدیرعامل سابق پرسپولیس از تشکیل پرونده برای وی خبر داد.

به گزارش امید به نقل از نامه نیوز، بحث فساد در ورزش بویژه در فوتبال مدت هاست که به طور جدی مطرح شده و هر ازگاهی اخباری در مورد بازداشت چهره های مطرح ورزشی منتشر می شود. در همین خصوص به سراغ حجت الاسلام والمسلمین مصطفی پورمحمدی رئیس سابق سازمان بازرسی و وزیر فعلی دادگستری رفتیم تا در خصوص برخی شبهات با وی گفتگو کنیم.

پورمحمدی که سازمان بازرسی در دوره ریاست وی به طور جدی با بحث فساد در ورزش درگیر بود، در پاسخ به این سوال که ارگانی در فدراسیون فوتبال تحت عنوان کمیته رسیدگی به تخلفات حرفه ای به ریاست آقای علیپور تشکیل شد ولی هم اکنون خود آقای علیپور در متن بحث ها مطرح است و تقریبا در فدراسیون حذف شده است و شما در بحث فساد در فوتبال به چه نتیجه ای رسیدید، گفت: متاسفانه حوزه های دلالی حوزه هایی است که این حرف ها را دارد. به خصوص افرادی که در ابتدا می آیند با مسائل مالی آشنا نیستند و مورد سواستفاده قرار می‌گیرند و این حوزه خیلی شفاف نیست.

وی ادامه داد: عملا بروز و ظهور این اتفاقات در این حوزه متاسفانه کم نبوده است اما باید کنترل کنیم و همین کارهایی که تا الان صورت گرفته با جدیت ادامه پیدا کند و این حوزه را پالایش کنیم. فساد مالی این حوزه جالب نیست و به روابط نا سالم در فضای کلی ورزش و افت جذابیت ها و رشد ورزشی می انجامد.

وزیر دادگستری با بیان این نکته که موقعیت ورزش فوتبال هم اکنون جالب نیست به نامه نیوز گفت: در شرایطی که سرمایه گذاری در این رشته کم نیست و طرفداران فراوانی نیز در این حوزه وجود دارد اما خروجی جالبی نداریم و فضای فرهنگ اجتماعی نیز در درون ورزش فوتبال فضای جالبی نیست و از چند جهت آسیب دیده ایم. هزینه فراوانی در این حوزه شده و خروجی قهرمانی جالبی نداریم و فضای فرهنگی و اجتماعی مناسب نیست.

وی افزود: روابط پر آسیبی در این حوزه حاکم است و به نظر بنده این ها مجموعه ای است که به ما نشان می دهد که این حوزه خیلی موفق عمل نکرده است و بنده از منتقدان کلی این حوزه هستم و فکر می کنم در حوزه ورزش فوتبال چالش های زیادی داریم.

چندی پیش شایعه بازداشت محمد رویانیان مدیرعامل سابق پرسپولیس مطرح شد. پورمحمدی در این خصوص تاکید کرد: خیر، ایشان دستگیر نشده اند. اگر خبری باشد شما خبرنگاران زودتر از همه مطلع می شوید. اما در مورد ایشان پرونده وجود دارد.

وی در پاسخ به این سوال  که گفته شده مشکل مدیرعامل سابق پرسپولیس درباره باشگاه و واردات خودرو است اما شنیدیم که بحث اصلی در مورد ستاد سوخت است گفت: به آن حوزه ها نیز بی ربط نیست و تمام حوزه ها با هم هستند.

افزودن نظر جدید