پشت پرده برنامه "هویت" از زبان پورنجاتی

دکتر احمد پورنجاتی معاون سیما در دوران ریاست دکتر علی لاریجانی بر صدا و سیما در صفحه شخصی خود خاطره‌ای ناگفته از این دوران را روایت کرد.

به گزارش امید،این خاطره به شرح زیر است:

«سال 74، من معاون سیما بودم. آقای علی لاریجانی با من تماس گرفت که "برنامه‌ای در چند بخش درباره برخی عناصر فرهنگی مساله‌دار ضد انقلاب تهیه شده، خوب است که در شبکه یک پخش شود."

گفتم: "بفرستید ببینم." همان برنامه مشهور «هویت» بود. از رنگ و بوی کار متوجه شدم آشپزخانه‌اش کجا بوده. البته قاطی پاتی بود. از برخی چهره‌های خارج‌نشین مخالف نظام تا مرحوم مهندس سحابی و دکتر زرین‌کوب.

به لاریجانی گفتم: "موافق این کار نیستم. بیش از آنکه یک کار رسانه‌ای باشد، نوعی تبلیغات سیاه و شبه‌اطلاعاتی و یک‌طرفه است ..."

از من که ناامید شد، به معاون سیاسی سازمان سپرد که در باکس‌های مربوط به آن حوزه پخش کنند. پخش شد.

روزی در دیداری خصوصی نظرم را به مقام مسئولی گفتم. به‌ویژه در مورد دکتر زرین‌کوب که چه جفایی شده در حق آن فرزانه! قرار شد برای دلجویی و جبران، من به نمایندگی از سوی آن مقام، از دکتر زرین‌کوب دعوت کنم که به عنوان میهمان از سوی مقام رهبری به سفر حج دعوت شوند. با ایشان تماس گرفتم:

- سلام، استاد! مزاحم شدم که اگر افتخار بدهید و مقتضی باشد، امسال در سفر حج، به عنوان میهمان مقام رهبری در خدمت حضرت عالی باشیم.

- بسیار سپاسگزارم از ایشان و شما. متاسفانه وضع مزاج من برای سفر مساعد نیست ...»

افزودن نظر جدید