پسر ۱۹ساله با طراحی یک روبات، کلاه 5 هزار نفر را برداشت

 ایران نوشت: پسر ۱۹ساله‌ای که با طراحی یک روبات در فضای مــــــجازی از ۵ هزار فقره حساب بانکی حدود 2 میلیارد تومان غیرمجاز برداشت کرده بود توسط مأموران پلیس فتا دستگیر شد.

به گزارش اميدنامه به نقل از ايران، سرهنگ کارآگاه علی حسینی- فرمانده انتظامی مسجدسلیمان- با اعلام این خبر گفت: چندی قبل یک فقره پرونده قضایی برای رسیدگی در اختیار ما قرار گرفت مبنی بر برداشت غیر مجاز به مبلغ ۲۰ میلیارد ریال از ۵۰۰۰ حساب بانکی که بلافاصله موضوع به صورت ویژه در دستور کار مأموران انتظامی قرار گرفت.

با بررسی‌های فنی و پلیسی مشخص شد متهم با برنامه‌نویسی و طراحی روبات در شبکه اجتماعی تلگرام و همچنین درگاه جعلی بانک از افراد درخواست وارد کردن اطلاعات کارت عابر بانک کرده و به وسیله اطلاعات به دست آمده اقدام به برداشت پول از حساب مشتریان می‌کرد.
پس از تحقیقات اولیه و بررسی‌های فنی و تخصصی در نهایت متهم که پسری 19 ساله بود شناسایی و دستگیر شد و ضمن اعتراف به جرم، انگیزه خود را سودجویی عنوان داشت.
فرمانده انتظامی شهرستان مسجدسلیمان در پایان ضمن اشاره به تحویل متهم به مرجع قضایی توصیه کرد: کاربران به تبلیغات گروه‌ها و کانال‌ها برای عضویت در روبات‌های مشکوک و خاص و همچنین نصب نرم افزارهای ناشناس از منابع نامعتبر بشدت خودداری کرده و هنگام وارد کردن اطلاعات کارت بانکی خود در پرداخت‌های اینترنتی حتماً موارد امنیتی را رعایت کرده تا در دام کلاهبرداری از طریق صفحات و درگاه‌های جعلی و فیشینگ نیفتند.

افزودن نظر جدید