پرونده ناظم جنجالی در انتظار نتیجه پزشکی قانونی

رئیس سازمان پزشکی قانونی کشور گفت: با توجه به حساسیت پرونده و پس از انجام بازجویی و تحقیقات بازپرسی، متهم طی روزهای گذشته به پزشکی قانونی منتقل شد تا آزمایش‌های روانشناسی و روانشناختی لازم در خصوص سلامت روانی وی صورت گیرد.

رسیدگی به پرونده ناظم مدرسه پسرانه معین با انجام آزمایش‌ها و معاینات روانشناسی متهم در پزشکی قانونی وارد مرحله تازه‌ای از تحقیقات شد.

دکتر احمد شجاعی رئیس سازمان پزشکی قانونی کشور به «ایران» گفت: با توجه به حساسیت پرونده و پس از انجام بازجویی و تحقیقات بازپرسی، متهم طی روزهای گذشته به پزشکی قانونی منتقل شد تا آزمایش‌های روانشناسی و روانشناختی لازم در خصوص سلامت روانی وی صورت گیرد.

در این مرحله افرادی که به پزشکی قانونی ارجاع داده می‌شوند باید چندین تست روانشناسی را انجام دهند و در حال حاضر هم روی متهم اغلب آزمایش‌ها صورت گرفته و قرار است آخرین تست هم که آزمون روانشناختی است انجام شود تا به لحاظ روانی به‌طور کامل مورد معاینات پزشکان این سازمان قرار بگیرد.

دکتر شجاعی در پاسخ به این سؤال که نتایج تست‌هایی که تاکنون انجام شده مشخص است یا نه، تصریح کرد: نتایج آزمایش‌های صورت گرفته مشخص است اما ما باید پس از انجام همه آزمایش‌ها، از دادگاه کسب تکلیف کنیم تا ببینیم که می‌توانیم آن را به رسانه‌ها اعلام کنیم یا باید نتایج فقط در دادگاه اعلام شود. از این‌رو ظرف 24 ساعت آینده نتایج نهایی آزمایش‌ها مشخص وبه بازپرس پرونده اعلام خواهد شد.

آموزش و پرورش به‌دنبال پاک کردن صورت مسأله است
پدر یکی از دانش‌آموزان هم که نماینده والدین دانش‌آموزان برای پیگیری پرونده است به خبرنگار «ایران» گفت: روز شنبه از سوی بازپرس پرونده به ما اعلام شد که تحقیقات و بازجویی از متهم به اتمام رسیده و منتظر جواب آزمایش‌های روانشناسی از سوی سازمان پزشکی قانونی هستند.

وی در ادامه افزود: قرار است امروز یکشنبه پس از اعلام نتایج آزمایش‌ها متهم به‌همراه پرونده‌اش به دادگاه معرفی و محاکمه شود. اما هنوز شعبه دادگاه به ما معرفی نشده و پس از تکمیل تحقیقات مشخص می‌شود.

شاکی پرونده در پاسخ به این سؤال که آیا مراحل شکایت از مدرسه هم روند خوبی را طی می‌کند، گفت: متأسفانه مدیران وزارت آموزش و پرورش به‌دنبال پاک کردن صورت مسأله هستند. آنها به‌جای آنکه ریشه‌یابی کنند و مسببان را برکنار و از خانواده‌های دانش‌آموزان حمایت کنند راحت‌ترین کار ممکن را انجام داده‌اند.

تا جایی که شنیده‌ام آنها می‌خواهند مدیر مجموعه‌های غیرانتفاعی منطقه 2 را برکنار کنند تا بگویند ما کاری انجام داده‌ایم در حالی که این خانم مدیر مجموعه‌های غیرانتفاعی از همان روز اولی که خانواده‌ها متوجه قضیه شدند همراه و یار خانواده‌ها بود و در حد توانشان با ما همکاری کردند.

حال آنکه در این مدرسه غیرانتفاعی علاوه بر بحث آزار و اذیت دانش‌آموزان، مباحث دیگری همچون خرید و فروش مواد مخدر - گل – و مشروبات الکلی مطرح است و باید به این موارد هم رسیدگی شود. آیا در مدرسه‌ای که سالانه حدود 7 میلیارد تومان از خانواده‌ها می‌گیرند، باید بچه‌ها براحتی در سرویس بهداشتی سیگار بکشند؟!

پدر دانش‌آموز شاکی در جواب این پرسش که آیا در خصوص روند رسیدگی به پرونده مدرسه، اعتراض خود را اعلام کرده‌اید، گفت: ما اصلاً از روند رسیدگی به تخلفات مدیران و مؤسسان مدرسه راضی نیستیم و اگر لازم باشد با اعلام فراخوانی از والدین بچه‌ها می‌خواهیم تا با تشکیل حلقه انسانی بر دور مدرسه، پیام‌مان را به گوش مسئولان قضایی برسانیم.

او در پاسخ به این سؤال که شنیده می‌شود فیلم دیگری از جنایت سیاه ناظم مدرسه وجود دارد که هنوز منتشر نشده، تأکید کرد: بله فیلم دیگری علاوه بر فیلمی که در فضای مجازی منتشر شده وجود دارد که در آن متهم جزئیات اعمال مجرمانه خود را بیان می‌کند اما به سبب آنکه در آن فیلم اسامی دانش‌آموزان بیان می‌شود، از انتشار عمومی آن جلوگیری کردیم اما اصل فیلم در اختیار بازپرس پرونده قرار گرفته است.

وی در ادامه با بیان اینکه بحث تعرض به دانش‌آموزان در حال حاضر منتفی شده است افزود: اما مباحث دیگری چون سوء‌استفاده و آزار دانش‌آموزان مطرح است که ما با جدیت آن را دنبال می‌کنیم.

برچسب‌ها :

افزودن نظر جدید