پاکستان از بی‌بی‌سی شکایت کرد

ایرنا نوشت: دولت پاکستان از شبکه خبری "بی بی سی" به خاطر نشر گزارشی کذب و بی اساس درباره نقض حقوق بشر در این کشور به طور رسمی شکایت کرد.
به نوشته روزنامه "دان"، وزارت اطلاعات پاکستان در بیانیه‌ای اعلام کرد، دولت از "بی بی سی" به خاطر انتشار گزارشی تحت عنوان "افشای نقض پنهان حقوق بشر در پاکستان" در تاریخ ۲ ژوئن شکایت کرد و خواستار رسیدگی به این شکایت از سوی دولت انگلیس شد.

"بی بی سی" در این گزارش دروغ به مبارزه طولانی پاکستان با شبه نظامیان در راستای جنگ با تروریسم پس از حملات ۱۱ سپتامبر ۲۰۰۱ در خاک آمریکا پرداخته است.

در شکوائیه وزارت اطلاعات پاکستان آمده است، گزارشی که در دو بخش اردو و انگلیسی "بی بی سی" پخش شد، مغایر با اصل بی طرفی و ارزش‌های رسانه‌ای و اخلاقی است و بدون ارائه هیچ مدرک موثقی، از به اصطلاح نقض حقوق بشر از سوی دولت پاکستان می‌گوید.

طبق شکوائیه وزارت اطلاعات پاکستان، چنانچه مقامات "بی بی سی"، این گزارش و اتهامات وارده را تکذیب نکنند و اقدامی علیه نویسنده آن به عمل نیاورند، این وزارتخانه از حق پیگیری از طریق همه گزینه‌های قانونی در پاکستان و انگلیس برخوردار است.

"آصف غفور"، سخنگوی ارتش پاکستان نیز ضمن محکوم کردن این اقدام "بی بی سی"، این گزارش را سراسر دروغ و مغایر با ارزش‌های انسانی خواند.

 

 

افزودن نظر جدید