پاساژ دراکولا در منطقه ۱۱ تعطیل می‌شود

شهردار منطقه ۱۱ تهران گفت: پاساژ آزاد معروف به دراکولا واقع در تقاطع خیابان جمهوری – ولی عصر (عج) به عنوان ناایمن‌ترین ساختمان تجاری این منطقه به منظور پیشگیری از هرگونه خطرات جانی و مالی تا ۱۰ روز آینده پلمب خواهد شد.

به گزارش امیدنامه به نقل از ایسنا، نصراله آبادیان با بیان این که هم اکنون ۱۳۸ بنای تجاری ناایمن در منطقه ۱۱ وجود دارد؛ از تمهیدات و تدابیر انجام شده برای رفع خطر و ارتقای ایمنی در این ساختمان‌ها خبر داد. 
 
آبادیان ساختمان‌های تجاری علاء‌الدین، آلومینیوم و دراکولا را پر خطرترین مراکز تجاری این منطقه نام برد و گفت: با برنامه‌ریزی و تدابیری که بسیاری از آن ها انجام شده است؛ ایمنی پاساژ علاء الدین و آلومینیوم تا حد زیادی تأمین شده است و لیکن پاساژ معروف به دراکولا با توجه به سازه فرسوده و نا ایمن به هیچ وجه امکان تأمین ایمنی ندارد و باید تعطیل شود. 
 
وی با اشاره به حکم دادستانی به شهرداری منطقه ۱۱مبنی بر پلمب پاساژ دراکولا عنوان کرد: با توجه به این که ۱۵ واحد تولیدی و تجاری در این مرکز مشغول فعالیت هستند علی رغم توجه مدیریت شهری به مشکلات اقتصادی کسبه و کارگران مشغول در این واحدها باید در نظر داشت که ایمنی جان آن‌ها و شهروندان در اولویت قرار دارد و نمی‌توان جان مردم را به خطر انداخت. 
 
آبادیان ضمن اعلام مهلت ۱۰ روزه به کسبه برای تخلیه اضطراری پاساژ دراکولا  خاطر نشان کرد: پس از مدت تعیین شده این مجتمع تجاری نا ایمن پلمب خواهد شد. 
 
شهردار منطقه ۱۱ افزود: طی نشست‌هایی که با مالک و بهره‌برداران برگزار شده است، خطرات جانی این ساختمان که فاقد ایمنی برای فعالیت و کسب و کار است توضیح داده شده و از مالک خواسته‌ایم تا نسبت به تخریب و نوسازی ملک اقدام کند. 
 
وی با یاد آوری این نکته با آغاز فصل سرما و بارش‌های جوی در صورت بارش ۴۰-۳۰میلیمتری امکان فرو ریختن این ساختمان وجود دارد، تأکید کرد : با مهلت ۱۰ روزه‌ای که تعیین شده است چنانچه مالک برای تعیین تکلیف ملک و تشکیل پرونده تمکین نکند، شهرداری منطقه ۱۱ برای حفاظت از جان کسبه و کارگران و اجرای قانون نسبت به تعطیلی ساختمان ناایمن اقدام خواهد کرد. 
 
شهردار منطقه ۱۱ در خصوص ایمن‌سازی مجتمع تجاری آلومینیوم و علاء الدین گفت:در مجموعه آلومینیوم کیوسک آتش نشانی به همراه دو نفر آتش نشان مستقر و مجهز به سیستم اعلام و اطفای حریق شده است. آسانسورها استاندارد سازی شده‌اند و سایر اقدامات نیز در حال انجام است. 
 
بنا براعلام روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۱، به گفته آبادیان برای پاساژ علاء الدین هم پله های فرار تعبیه و اقدامات ایمنی برای آتش سوزی نیز انجام شده است.

افزودن نظر جدید