پارسایی :دست روحانی برای انتخاب وزرا در مجلس دهم باز است/ حضور ۱۲ساله یک مدیر موجه نیست

سخنگوی فراکسیون امید در مجلس گفت:هم‌اکنون دست دولت برای انتخاب وزرا کاملاً باز است و مردم منتظر تصمیم گیرى ریاست محترم جمهورى هستند.

 

به گزارش امیدنامه به نقل از ایلنا، پارسایی  چینش مدیران را وظیفه و اختیار دولت و نظارت بر عملکرد آنها را وظیفه مجلس و نمایندگان مردم دانست و خاطرنشان کرد: تداوم حضور یک مدیر در یک سیستم مدیریتی بیش از ۱۲ سال در هیچ سیستم مدیریتى توجیهى ندارد و اصرار بر این کار منجر به بروز مشکلات و عدم توسعه بهداشت و درمان شهر شده است.

وی معتقد است: روزگاری شیراز قطب پزشکی و سرآمد کشورهای منطقه بود اما امروز بنابر آخرین پژوهش‌ها حتی در سطحی نازل‌تر از شهرستان‌هایی همچون فسا و جهرم قرار گرفته و تجدیدنظر در مورد این وضعیت ضرورتی اجتناب‌ناپذیر است.

سخنگوی فراکسیون امید در مجلس دهم با اشاره به رای مردم در انتخابات اخیر مجلس، گفت: علاوه بر ایرادهای مدیریتى، مردم به روشنی خواست خود را در این انتخابات نشان دادند و پیروزی قاطع فهرست امید در شهر شیراز به‌خوبی خواست مردم را نمایان کرد؛ سوال اینجاست آیا مسولان و مدیران دولتى که چه در سطح استانى و چه در سطح ملى که طى چند ماه آینده براى موفقیت دکتر روحانى به حمایت و راى همین مردم نیازمندند، پیام مردم را نشنیده‌اند؟!

نماینده اصلاح‌طلب مردم شیراز در مجلس دهم گفت: ما فارغ از گرایش سیاسی رییس فعلی دانشگاه علوم پزشکی شیراز که از حامیان پرو پاقرص جبهه پایداری است و با روی کار آمدن دولت احمدی‌نژاد و همزمان با آغاز به کار دولت نهم، به این مقام رسیده و همچنان نیز در همین سمت حضور دارد معتقدیم به‌لحاظ مدیریتی  حضور بیش از یک دهه یک مدیر در سمتی خاص، علاوه بر دچارشدن سیستم و کادر مربوطه به روزمرگى، مانع از مدیریت خلاقانه و ایجاد تحول مدیریتی گردش نخبگان می‌شود.

فضای حاکم در دولت به سمت اصولگرایی نرفته است

پارسایی همچنین در پاسخ به سوال دیگری درباره بی‌توجهی دولت به لزوم ایجادتغییرات در دولت و تغییراتی که فضای سیاسی حاکم بر دولت را بیش از پیش به سمت اصولگرایی پیش برد، گفت: البته به باور من فضاى حاکم بر دولت به سمت اصولگرایى نرفته و نخواهد رفت.

انتخاب چندمین اولویت‌های روحانی به‌عنوان وزیر

او گفت: در زمان انتخاب کابینه و دریافت رای‌اعتماد وزرا از مجلس نهم، شاهد بودیم در مواردی اولویت‌های چهارم، پنجم و حتى ششم آقای روحانی به‌عنوان وزیر انتخاب شدند اما باتوجه به فضای متفاوت حاکم بر مجلس دهم این امکان وجود دارد که اولویت‌های نخست رییس‌جمهور به‌عنوان وزیر انتخاب شوند.

دست روحانی برای انتخاب وزرا در مجلس دهم باز است

سخنگوی فراکسیون امید در مجلس یادآور شد: هم‌اکنون دست دولت برای انتخاب وزرا کاملاً باز است و ما و مردم منتظر تصمیم گیرى ریاست محترم جمهورى هستیم.

معاون پارلمانی، معتدل قانونمدار و منصف است

او درپاسخ به تغییر انجام شده در معاونت پارلمانی ریاست جمهوری، گفت: حجت‌الاسلام انصاری که مسئولیت معاونت پارلمانی دولت را برعهده داشتند از اصلاح‌طلبان باسابقه و خوشفکر بودند و اکنون نیز جایگاه بسیار خوبى در دولت دارند با این حال، حسینعلی امیری که به‌تازگی جایگزین آقای انصاری شده‌اند را به دلیل این‌که سال‌ها به‌عنوان رییس کل دادگستری استان فارس خدمت کرده‌اند، به خوبی می‌شناسم.

سخنگوی کمیسیون اصل نود مجلس ادامه داد: امیری انسانى معتدل، قانونمدار و فرد بسیار منصفی است و هیچکس رای تاریخی ایشان در استان فارس که منجر به ارتقای شان و آبروی نظام شد را فراموش نخواهد کرد.

تداوم حضور مجریان سیاست‌های احمدی‌نژاد در دولت روحانی

نماینده اصلاح‌طلب مردم شیراز تاکید کرد:  متاسفانه در استان فارس شاهد فعالیت برخی از مدیرانی هستیم که سابقه نشان مى‌دهد اعتقادى به سیاست‌هاى دولت ندارند و مجرى و یار تمام‌قد سیاست‌هاى دولتهاى نهم و دهم بودند.

پارسایی تصریح کرد: نظر و خواست سیاسی مردم شیراز در انتخابات مجلس به‌روشنی بیان شد و باتوجه به این‌که در ماه‌های آینده انتخابات دیگری در پیش رو است، دولت باید با اعمال تغییرات لازم، مانع از ایجاد یاس و ناامیدی در میان رای‌دهندگان شود.

بیمارستان‌های بزرگ دولتى شهر شیراز در سال‌های پیش از انقلاب ساخته شده است

وی با اشاره به عدم پیشرفت و توسعه چشمگیر در بخش بهداشت و درمان در شیراز، به‌رغم اینکه در سال‌های پیش از انقلاب این شهر به‌عنوان قطب پزشکی و درمانی در میان کشورهای منطقه مطرح بود، یادآور شد: متاسفانه در چند دهه گذشته تغییر چشم‌گیری در این بخش حاصل نشده و تقریباً همه بیمارستان‌های بزرگ دولتى شهر شیراز در سال‌های پیش از انقلاب ساخته شده و نسبت به مهاجرت و افزایش جمعیت، هیچ‌گونه ساخت‌وساز و افزایش متناسب تخت بیمارستانى در این شهر اتفاق نیفتاده است.

او با ابراز نگرانی نسبت به عدم پاسخگویی برخی مسئولان بهداشت و درمان استان فارس یادآور شد: در نظام مقدس جمهوری اسلامی، اصل پاسخگویی مسئولان همواره مورد توصیه و تاکید مقام معظم رهبری و دیگر مسئولان نظام بوده، چرا که مردم ولی‌نعمتان مسئولان هستند.

برخورد نادرست مسئولان با منتقدان طرح پزشک خانواده

عضو هیات رییسه کمیسیون اصل نود مجلس با اشاره به انتقادهای فراوانی که نسبت به طرح پزشک خانواده مطرح است، یادآور شد: برخورد مسئولان با این انتقادهای به‌حق، نسنجیده و نادرست بود و در مقابل انتقادها، مدعی شدند که منتقدان یا به‌دلیل آن‌که منافع‌شان درخطر افتاده، انتقاد می‌کنند یا به‌دنبال اغراض سیاسی‌شان چنین مسائلی را مطرح می‌کنند.

پارسایی تصریح کرد: به نظر می‌رسد بیش از ۸۵ درصد مردم از نحوه مدیریت و اجرای طرح پزشک خانواده ناراضی باشند و همین که اجرای آزمایشی این طرح که به حکم عقل و منطق باید در گستره جمعیتى کمترى اجرا مى‌شد، در استانى با ۵ میلیون نفر جمعیت انجام شده، نشان از بى‌درایتى برخی مسئولان بهداشت و درمان وقت کشور و استان فارس داشت.

افزودن نظر جدید