وقتی رسانه قالیباف دایه دلسوزتر از مادر برای فراکسیون امید می شود

روزنامه صبح نو نزدیک به شهردار تهران که توسط یکی از نزدیکان محمدباقر قالیباف حمایت مالی می شود در گزارشی در شماره امروز-شنبه- به زعم خود فاز تعییرات در هیات رئیسه فراکسیون امید را کلید زد.

به گزارش امیدنامه ،این روزنامه تازه تاسیس که به نظر می رسد با اهداف انتخاباتی راه اندازی شده و به مانند روزنامه تهران امروز عمر کوتاهی داشته باشد در این گزارش فرمان تغییر ریاست فراکسیون را صادر و حتی جانشین آن را هم اعلام  کرد.

در بخشی از این گزارش آمده است:«قرار بود در جلسه 14 تیر، هیات رییسه دائم فراکسیون را انتخاب کنند اما امیدی‌ها که دل خوشی از نتایج رقابت‌ با اصولگرایان بر سر کمیسیون‌های مجلس نداشتند آن جلسه به گلایه و انتقاد گذشت تا همچنان فراکسیون امید بلاتکلیف باشد.

بعد از شکست‌های پیاپی حالا زمزمه‌هایی از جایگزینی محمدرضا تابش به جای عارف برای ریاست فراکسیون امید به گوش می‌رسد.  جواد حق‌شناس فعال سیاسی اصلاح طلب بعد از انتخاب آقای کدخدایی در مجلس دهم در توئیت خود نوشت: «آرای عجیب حقوقدان شورای نگهبانی که (کدخدایی 203) در مجلس 9 حذف شده بود اما در مجلس 10 اول شد. فراکسیون امید چه توضیحی دارد؟»
فائزه هاشمی نیز عنوان داشت: «اصلاح طلبان انسجام خود را در جریان انتخاب لاریجانی به عنوان رییس مجلس از دست دادند. اگر وحدت خود را از دست بدهیم، در انتخابات سال آینده دچار مشکل می‌شویم.»
مجلسی که به زعم اصلاح طلبان قرار بود افراط را از مجلس حذف کند، حال اصلاح طلبان عقیده دارند مجلس دهم افراطی‌تر از مجلس نهم شده است که عامل اصلی این اتفاقات را هم خیانت دولت در حق اصلاحات می‌دانند؛ به‌ طوری‌که  مهدی نادمی، مشاور عارف بعد از این اتفاقات گفته است: «اعتدال تا الان چیزی جز بندبازی بین دوجناح و فرصت‌طلبی‌های روزمره نبوده. اینکه درطول روز حرف‌های اصلاح‌طلبانه بزنی و شب‌ها لابی اصولگرایانه کنی؛ اسمش شده است اعتدال.» 

در بخش انتهایی این گزارش آمده است:«نبود کار تشکیلاتی و هماهنگ نبودن اعضای امید صدای معاون رییس‌جمهور هم درآورد و خانم شهیندخت ملاوردی، معاون رییس‌جمهور در امور زنان و خانواده در حاشیه مراسم ختم همسر آقای محسن آرمین و در جمع خبرنگاران در واکنش به اصرار وکیلی بر استیضاح آقای علی ربیعی، اظهار داشت: وقتی رییس فراکسیون می‌گوید استیضاح در دستور کار نیست باید دلیل این اصرار را از آقای وکیلی پرسید. وقتی لیستی درمی‌آورند اصول کار تشکیلات همین است و باید پاسخگو باشند که چرا به این شکل عمل می‌کنند.

حجت الاسلام احمد مازنی، عضو فراکسیون امید درباره احتمال تغییر در ریاست این فراکسیون گفت: بحثی درباره تغییر ریاست فراکسیون امید مطرح نشده و آقای عارف با قوت به فعالیت خود ادامه خواهد داد. جلسات هیات رییسه فراکسیون به صورت منظم برگزار می‌شود. وی افزود: گزینه بهتر از آقای عارف برای مدیریت فراکسیون امید وجود ندارد چرا که وی همسویی خوبی با ارکان نظام و جریان‌های مختلفی دارد که مایلند کشور با اعتدال و عقلانیت اداره شود و مناسب‌تر از او وجود ندارد. این عضو فراکسیون امید درباره موضوع این فراکسیون نسبت به استیضاح وزرا گفت: فراکسیون امید راهبرد حمایت از دولت برای حل مشکلات مردم را دنبال می‌کند و بر این اساس بنا ندارد شروع‌کننده جریان مقابله و تضعیف دولت باشد.
2- با اتفاقات مجلس راه امیدی‌ها و حامیان دولت از هم جدا شد و بار دیگر این موضوع را آشکار کرد که اعتدال و اصلاحات قابل جمع نیست و هر جا منافع‌شان با هم در تضاد باشد؛ راهی جداگانه برای خود انتخاب خواهند کرد که مثال آن انتخابات رئیس مجلس است.
حال باید دید اصلاح طلبان می‌توانند از عارف دلجویی کنند و او را مجدداً به بازیگر مهم و فعال تبدیل کنند یا آنکه تصمیم به تغییر سرلیست خود خواهند گرفت و ریاست فراکسیون امید را به اصلاح‌طلبی دیگر واگذار خواهند کرد.»

افزودن نظر جدید