وزیر علوم: بعضی اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی خطا کردند

وزیر علوم با بیان اینکه مسائل مربوط به شورای عالی انقلاب فرهنگی باید از دبیر این شورا پرسیده شود گفت: برخی اعضای شورا که مسائل شورا را مطرح می‌کنند از اصول شورا تخطی کرده‌اند.

به گزارش امید به نقل از فارس، رضا فرجی‌دانا وزیر علوم در حاشیه مراسم معارفه سرپرست دانشگاه تهران در جمع خبرنگاران در پاسخ به این سوال که آیا سرپرست دانشگاه اصفهان در شورای عالی تایید شده است یا خیر گفت: مسائل مربوط به شورا را باید از دبیر شورا بپرسید.

وی در پاسخ به یکی از خبرنگاران که به اظهارنظر یکی از اعضای شورا در رابطه با عدم تایید سرپرست دانشگاه اصفهان اشاره کرد گفت: شورای عالی سخنگو دارد و این مسائل را سخنگوی شورا باید مطرح کند و اگر اعضای شورا مسائلی را مطرح کرده‌اند تخطی کرده‌اند و این کار خطا به عادت عده‌ای تبدیل شده است.

وی افزود: در رابطه با سرپرست دانشگاه اصفهان در شورای عالی انقلاب فرهنگی رای‌گیری‌ نشده است.

وزیر علوم در رابطه با تعیین روسای دانشگاه‌های بزرگ کشور گفت: سرپرست دانشگاه تهران در زمان قانونی به شورای عالی معرفی می‌شود، در رابطه با دانشگاه تربیت مدرس و شریف منتظر نظر مشورتی شورا هستیم تا بررسی‌های لازم را انجام دهیم.

وی با بیان اینکه مشورت برای تعیین ریاست دانشگاه‌ها تضادی با اصول شورای عالی انقلاب فرهنگی ندارد اظهار داشت: مشورت جزئی از اصول دینی ما است و شورا نیز این مسئله را نقض نکرده بلکه مورد توجه شورا است ولی ما هرگز مسئله‌ای تحت عنوان انتخابات نداشتیم و نخواهیم داشت و فقط مشورت گسترده‌ای از اعضای هیات علمی داشتیم که کاملا مورد تایید شورا است و خبرنگاران نیز باید دقت کنند در انعکاس اخبار عنوان انتخابات را به کار نبرند چون از جانب من هیچ گاه انتخاباتی صورت نگرفته است.

افزودن نظر جدید