وزیر اطلاعات: نقطه شروع ناآرامی‌های اخیر از سوی دشمنان نبود

وزیر اطلاعات با اشاره به اعتراضات اخیر گفت: نقطه شروع بحران از اقدامات دشمنان نبود.

به گزارش امیدنامه، حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمود علوی در جلسه شورای اداری استان اصفهان با گرامی داشت یاد و خاطره سه شهید سرباز گمنام امام زمان (عج ) در شمال غربی کشور و خدمه کشتی نفتکش سانچی افزود: حضور سرمایه گذاران در عرصه اقتصادی موجب برطرف شدن مشکل بیکاری و تقویت اقتصاد کشور خواهد شد و لازمه فعالیت بخش خصوصی نیز تأمین امنیت است.

وی با بیان اینکه در مبارزه با تروریست ها، مغز آنان را هدف قرار می دهیم، تصریح کرد: برخورد با مفاسد اقتصادی با دیگر مسائل متفاوت است و باید با اقدام های مناسب و شایسته جلوی فرار سرمایه ها را گرفت تا از افزایش بیکاری در کشور جلوگیری شود.

وی با انتقاد از عملکرد افرادی که موجب دامن زدن به احساس ناامیدی در جامعه می شوند، افزود: باید با انسجام و همدلی، ریشه کمبودها را خشکاند.

علوی، وجود امنیت بی‌بدیل در کشور را ثمره همدلی و همکاری همه دستگاه ها و ثبات و مشروعیت سیاسی حاکمیت را بسته به حمایت مردم دانست و گفت: حمایت مردم نشأت گرفته از رضایت مردم است و به میزان نارضایتی شاهد کاهش حمایت و مشروعیت خواهیم بود.

وزیر اطلاعات با بیان برخی مشکلات و زمینه نارضایتی ها از قبیل مسائل قومیتی، معیشتی و ریزگردها در کشور گفت: مشکلات اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی می تواند به جامعه آسیب بزند اما با سرمایه گذاری و راهکارهای عاقلانه می توان این مشکلات را برطرف کرد.

وی افزود: برخی مواقع، اینگونه کاستی ها را به حکومت نسبت می دهند که در نتیجه آن، مسائل اجتماعی به مسائل سیاسی تبدیل می شود.

علوی افزود: دشمنان درصدد ایجاد انگیزه برای اقدام علیه حکومت هستند تا نارضایتی‌ها به مسائل امنیتی بدل شود که در این صورت می توان با فعالیت و رفع کمبودها، تلاش‌های دشمنان را ناکام گذاشت.

وزیر اطلاعات، جلب رضایت توده‌های مردم، اجرای عدالت و برقراری امنیت را وظیفه حکومت اسلامی دانست و گفت: تأمین رضایت مردم با امکانات مادی مقدور نیست اما می‌توان با خوشرویی و حُسن خُلق، آن را بدست آورد.

وی مسئولان و مدیران را امانتداران و خادمان مردم دانست و افزود: قرآن کریم، پیامبران و ائمه اطهار(ع) برای مردم هستند و جمهوری اسلامی و مسئولیت‌ها نیز برای مردم است و بواسطه آن باید از مشکلات مردم گره گشایی کنیم.

علوی افزود: در پرتو حکومت اسلامی جلوی تجاوز دشمنان گرفته و امنیت در جامعه مستقر خواهد شد و مسلمان و غیرمسلمان، زندگی آسوده ای خواهند داشت بنابراین همه آحاد جامعه باید از امکانات نظام اسلامی بهره مند شوند.

وزیر اطلاعات با اشاره به آیات و روایات گفت: مسئولان باید دلهایشان لبریز از محبت و عطوفت به مردم باشد و امیال سیاسی و حزبی را در ارائه خدمات به آنان لحاظ نکنند.

وی گفت: باید به عنوان خدمتگزاران مردم همه توان خود را به کار گیریم تا دل شکسته ای را شاد کنیم و در این صورت می توان رضایت الهی را هم جلب کرد.

علوی با اشاره به اغتشاشات اخیر گفت: نقطه شروع بحران از اقدامات دشمنان نبود بلکه دامن زدن به نارضایتی‌ها موجب بروز حوادث شد که البته همکاری و همدلی دستگاه‌های امنیتی، انتظامی و اطلاعاتی، آن را برطرف کرد.

وی اضافه کرد: مردم به خاطر امیدهایی که به نظام دارند از همراهی با اغتشاشگران پرهیز کردند اما دشمنان و بدخواهان نظام با بزرگنمایی آشوب ها درصدد انتشار اغتشاشات به همه کشور بودند اما پایان یافتن این اتفاقات در مدت چهار تا پنج روز، مایه اقتدار جمهوری اسلامی ایران شد.

افزودن نظر جدید