ورود سامانه بارشی به کشور از امروز

یک کارشناس سازمان هواشناسی با تشریح آخرین وضعیت جوی مناطق مختلف کشور، از ورود سامانه بارشی به کشور از امروز خبر داد و گفت: روزهای سه‌‌شنبه و چهارشنبه بارش‌های خوبی را در تهران خواهیم داشت.

به گزارش امید به نقل از فارس، فریبا گودرزی در مورد‌ آخرین تغییرات جوی مناطق مختلف کشور گفت: با ورود سامانه بارشی از صبح روز یکشنبه از سمت غرب به کشور در شمال غرب، غرب و دامنه‌های زاگرس مرکزی، دامنه‌های جنوبی البرز و سواحل شمالی، به تدریج برای روز دوشنبه در شرق و شمال شرق کشور بارش باران، وزش باد، گاهی رعد و برق، تگرگ و بارش برف برای ارتفاعات پیش‌بینی می‌شود.

وی ادامه داد: روز یکشنبه در استان ایلام و خوزستان بارش باران همراه با رعد و برق و در گاهی اوقات وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود.

این کارشناس سازمان هواشناسی افزود: بارش باران همراه با رعد و برق در استان بوشهر و غرب فارس و بارش باران همراه با رعد و برق و بارش برف در استان لرستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، تهران، البرز و قزوین پیش‌بینی می‌شود و در استان‌های خوزستان، چهارمحال و بختیاری و لرستان بارش تگرگ دور از انتظار نیست.

گودرزی ادامه داد: روز دوشنبه نیز بارش باران و برف را برای استان‌های آذربایجان غربی، کردستان، لرستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد پیش‌بینی می‌کنیم.

وی افزود: از بعد از ظهر روز یکشنبه و طی روز دوشنبه و سه‌شنبه خلیج فارس مواج و متلاطم است و برای روز دوشنبه و سه‌شنبه در پاره‌ای نقاط در استان‌های خوزستان‌، ایلام، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان، یزد، شرق کرمان، شرق اصفهان و جنوب سمنان به سبب وزش باد شدید در برخی ساعات پدیده گرد و غبار پیش‌بینی می‌شود.

کارشناس سازمان هواشناسی تصریح کرد: از امروز تا روز دوشنبه در پاره‌ای نقاط در سواحل دریای خزر افزایش دما بین 5 تا 10 درجه را خواهیم داشت که در برخی مناطق شمالی و اردبیل می‌تواند با وزش باد جنوبی نسبتا شدید همراه باشد.

گودرزی در خصوص وضعیت جوی هوای تهران نیز گفت: هوای تهران امروز کمی ابری به تدریج همراه با افزایش ابر و گاهی وزش باد پیش‌بینی می‌شود. روز یکشنبه بارش‌های پراکنده را در تهران خواهیم داشت و روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه در تهران شاهد بارش‌های خوبی خواهیم بود.

وی ادامه داد: امروز حداکثر دما در تهران 14 درجه بالای صفر و کمینه دمای تهران، صبح فردا به 6 درجه بالای صفر می‌رسد.

افزودن نظر جدید