ورود سامانه بارشی از یکشنبه به کشور

سامانه بارشی از روز یکشنبه وارد کشور می شود و بارش باران و برف را به همراه خواهد داشت.

به گزارش اميدنامه به نقل از مهر، امیر سرکرده کارشناس سازمان هواشناسی درباره شرایط آب و هوایی کشور افزود: این سامانه بارشی از نواحی غربی وارد کشور می شود و ابتدا در کردستان ، کرمانشاه، ایلام ، خوزستان و آذربایجان غربی بارش ها آغاز می شود.

وی گفت: به تدریج در استان های لرستان ، چهارمحال و بختیاری ، کهگیلویه و بویر احمد ، مرکزی ، فارس ، اصفهان ، همدان ، قزوین ، تهران و نواحی جنوبی البرز بارش ها ادامه پیدا می کند.

کارشناس هواشناسی تصریح کرد : این سامانه دوشنبه وارد نواحی شرقی و شمال شرق کشور می شود که هموطنان ما در استان های خراسان رضوی و خراسان شمالی نیز باید منتظر بارش ها باشند.

سرکرده افزود: این سامانه بارشی ، برف و باران نسبتا سنگینی به همراه خواهد داشت که ممکن است در جاده های کوهستانی و روستایی شمال غرب کشور اختلال عبور و مرور پیش بیاید.

کارشناس هواشناسی گفت: بارش ها برای نواحی جنوبی کشور به صورت رگبار و باران خواهد بود که بالا آمدن سطح رودخانه ها دور از انتظار نیست.

وی ادامه داد: امروز و فردا در بیشتر نقاط کشور، جوی آرام و پایداری پیش بینی می شود و برای دو استان اردبیل و گیلان به نسبت روزهای گذشته افزایش دما خواهیم داشت.

سرکرده افزود: آب های خلیج فارس و دریای عمان ، مواج و متلاطم پیش بینی می شود.

وی درباره شرایط آب و هوایی تهران گفت: دمای هوای تهران امروز در گرمترین زمان به ۷ درجه بالای صفر می رسد ضمن اینکه امشب دمای یک تا ۲ درجه ای زیر صفر در تهران تجربه می شود.

 

افزودن نظر جدید