وجه اشتراک همه خاطرات مرحوم یزدی، میانه‌روی و اعتدال است

نماینده مردم تهران تاکید کرد: مرحوم یزدی با بیان خاطراتش قصد داشت نشان دهد چگونه می‌توان به راه بازگشت. وجه اشتراک همه خاطرات میانه‌روی و اعتدال است.

به گزارش امیدنامه به نقل از ایلنا، محمود صادقی در مراسم چهلمین روز درگذشت ابراهیم یزدی با عنوان « هشتاد سال آزادگی» در دانشگاه تهران گفت: طنز تلخ روزگار این بود، مردی که متهم به غرب‌گرایی شد در لحظات آخر عمر نتوانست ویزای آمریکا را بگیرد و این نشان می‌دهد آن برچسب‌ها درباره ارتباط با آمریکا و غرب چقدر ناچسب بود.

نماینده مردم تهران با اشاره به ویژگی شخصیتی ابراهیم یزدی گفت: یزدی شخصیت دینی، فرهنگی و پرکاری در راه طولانی مبارزه بود که یکی از مصادیق بارز او پیشتازی بود.

وی با اشاره به تاثیر بازرگان و یاران دانشگاه در شخصیت یزدی ادامه داد: آنها پایه‌گذار حرکتی جدید در دانشگاه‌ها بودند و بازرگان و سحابی توانستند دین را به عرصه دانشگاه بیاورند و به نسل دانشگاهی مفاهیم اسلامی، دینی و فرهنگی را انتقال دهند.

صادقی افزود: مرحوم یزدی اهل قلم بود و زندگی‌نامه خود را در سه جلد نگاشت که یکی از متون ارزشمند برای مطالعه تاریخ است.

 وی با بیان اینکه از جمله ویژگی ابراهیم یزدی نهادسازی است، گفت: تاسیس سازمان سما، تاسیس آموزش جنگ‌های مسلحانه و تاسیس انجمن اسلامی ایران-کانادا و تاسیس انجمن پزشکی ایران-کانادا، بخش کوچکی از نهادهایی است که وی ساخته و نشانگر اهتمام ایشان بر فعالیت در تشکل‌ها است.

صادقی با بیان این که به نظر می‌آید یزدی با بیان خاطراتش قصد داشت نشان دهد چگونه می‌توان به راه بازگشت، گفت: وجه اشتراک همه خاطرات میانه‌روی و اعتدال است.

وی ادامه داد: در حال حاضر نوعی هم‌گرایی در جامعه پیش آمده است و دانشجویان هم امروز افکارشان تعدیل شده است و با این حرکت اعتدالی که دولت فعلی دارد، می‌توان امیدوار بود.

نماینده مردم تهران در ادامه با بیان اینکه کشور ما ۸ سال دچار تندروی بود، گفت: بسیاری از نخبگان ما به دلایل و انگ‌های مختلف از بدنه دولت جدا شدند. توقع ما از آقای روحانی این است که این افراد بازگردند و نیروهای اصلاح طلب در دولت حضور داشته باشند.

نماینده مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: امروز جو ناامیدی بین دانشگاهیان ما به وجود آمده است که باید برطرف شود.

وی افزود: مشاهده کردیم که بیشترین هزینه را امثال آقای توسلی و یزدی دیدند اما در این آب و خاک ماندند. درختی که امروز با خون شهدا آبیاری می‌شود، یزدی و هم قطارانش کاشته‌اند.

نماینده مردم تهران تاکید کرد: کشور دارای ابرچالش‌هایی است و یک فساد لجام گسیخته کشور رسوخ کرده است. وقتی رسانه‌ها آنطور که باید امکان نقد نداشته باشند، فساد بروز می‌کند، امروز حتی نماینده مجلس هم وقتی می‌خواهد نطق کند برخی ملاحظات را در مورد دوره‌های آینده و بررسی صلاحیتش در نظر می‌گیرد.

افزودن نظر جدید