واکنش وزیر کشور به بازداشت تعدادی از خبرنگاران

وزیر کشور درباره دستگیری اخیر چند خبرنگار اظهار کرد: من از مسئولان قوه قضائیه در این رابطه پرسیده‌ام که آنها گفته‌اند اسنادی دارند که در حال بررسی آن اسناد هستند.

به گزارش امید به نقل از ایسنا،عبدالرضا رحمانی فضلی در حاشیه نشست مشترک استانداران و روسای نمایندگی‌های ایران در خارج از کشور با اشاره به اینکه قرار است مسئولان قوه قضائیه این اسناد را به من نشان دهند، خاطرنشان کرد: در آستانه انتخابات نباید مسائلی که آرامش جامعه را برهم می‌زند بوجود بیاید.

وی افزود: اگر قوه قضائیه اسناد محکمه‌پسند دارد بایدطبق آن اسناد این مسأله پیگیری شود. البته آبرو و عزت مردم و منافع ملی مهم است و در چنین اقداماتی باید بین منافع ملی و آبروی مردم تناسب ایجاد شود.

وزیر کشور تأکید کرد: وقتی اسناد هنوز مورد قضاوت قرار نگرفته نباید در جامعه نگرانی ایجاد کرد. اگر این فضا مدیریت نشود نویسندگان و خبرنگاران دچار دغدغه خواهند شد. برای ما آرامش و امنیت جامعه بسیار مهم است.

رحمانی فضلی در ادامه با اشاره به اینکه ما دشمن زیاد داریم که آنها حتماً قصد نفوذ در مراکز مهم کشور را دارند، افزود: مسئولان مرتبط با موضوع مثل وزارت اطلاعات، سپاه، نیروی انتظامی و قوه قضائیه مسئول رسیدگی به این امور هستند. البته ما از نظر درصد و کنترل نفوذ شرایط مطلوبی داریم و در امنیت کامل به سر می‌بریم و طرح موضوع نفوذ از سوی رهبری برای بالا بردن حساسیت‌هاست.

وی همچنین با اشاره به اینکه نباید از نفوذ برای تخریب یکدیگر و اتهام زنی استفاده کنیم، گفت: اگر از نفوذ سوءاستفاده شود به فرمایش رهبری جفا شده است. ما نباید راه بیفتیم و انگشت اتهام به سمت هم بگیریم. تعریف نفوذ و جاسوس مشخص است. البته همه باید حساس باشند ولی این مسأله باید از مجاری قانونی پیگیری شود.

وزیر کشور در بخش دیگری از مصاحبه خود درباره تبلیغات زودرسی انتخاباتی گفت: قانون زمان تبلیغات انتخاباتی را مشخص کرده و اگر کسی قبل از آن تبلیغات رسمی انجام دهد به عنوان تخلف درج خواهد شد. البته خیلی از این فعالیت‌ها اکنون در قالب فعالیت‌های انتخاباتی نیست و بیشتر حالت سخنرانی و حضور نامزدهای احتمالی در مراسم‌های مختلف دارد.

وی در پایان افزود: تاکنون گزارشی درباره تبلیغ زودرس نداشته‌ایم ولی اگر این تبلیغ انجام شد در ابتدا تذکر می‌دهیم و در مرحله بعد این تخلف درج خواهد شد.

افزودن نظر جدید