واکنش رهبر انقلاب به شعارهای تفرقه‌انگیز/ پاسخ تلویحی سیدحسن خمینی به بی‌نظمی‌ها

مراسم بیست و هفتمین سالگرد ارتحال امام(ره) صبح روز در مرقد امام و با مردم و سخنرانی رهبر انقلاب برگزار شد.

به گزارش امیدنامه به نقل از ایلنا، ساعت ۹ صبح امروز با تلاوت آیاتی از قرآن، مراسم بیست و هفتمین سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) با حضور میهمانان خارجی و مسئولان کشوری و لشکری برگزار شد.

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام، آیت‌الله آملی لاریجانی، علی لاریجانی و حجت‌الاسلام حسن روحانی روسای سه قوه، آیت‌الله جنتی دبیر شورای نگهبان و رییس مجلس خبرگان، آیت‌الله هاشمی شاهرودی رییس شورای حل اختلاف قوا و حجت‌الاسلام سیدحسن خمینی و حجت‌الاسلام سیدعلی خمینی یادگاران گرامی امام در جایگاه ویژه حضور یافته بودند.

- میهمانان خارجی، سفرا و مسئولان کنسولی کشورهای خارجی در ایران و همچنین خبرنگاران خارجی در این مراسم حضور داشتند، ضمن اینکه تقریبا همه مسئولان کشوری و لشکری در این مراسم حاضر شده بودند.

بی‌نظمی در سخنان یادگار امام و پاسخ تلویحی به آنها

سخنرانی حجت‌الاسلام سیدحسن خمینی با ایجاد بی‌نظمی و هیاهو عده‌ای انجام شد که یادگار امام (ره) سخنرانی خود را با وجود این بی‌نظمی‌ها ادامه داد و در بخشی از سخنان خود تاکید کرد که اگر در جامعه اسلامی می‌بینیم که چه سان گروهی نابخرد در پس شعارهای مذهبی به برادرکشی و مسلمانان‌کشی روی می‌آورند، به یاد آوریم که انقلاب ما اگر خدایی است یعنی عامل هدایت هم است. مانند دوران دفاع مقدس که چه سان مردمان از جان و دلشان گذشتند تا تعالی اسلامی را برای جامعه به ارمغان آورند که این هدایت همان هدایت خدا است، بنابراین انقلاب ما خدایی است.

سخنرانی رهبر انقلاب

رهبر انقلاب که در مراسم سالگرد ارتحال امام(ره) حضور داشتند،  در قسمتی از سخنانشان تاکید کردند که همه باید انقلابی باشند؛ این خطاست که گمان کنیم انقلابی فقط آن کسی است که در کنار امام بوده؛ اگر معنای انقلاب را این بگیریم، انقلابی، همین ما پیر و پاتال‌ها خواهیم بود. انقلاب برای همه است؛ جوان‌ها انقلابی‌اند و می‌توانند انقلابی باشند. با شاخص‌های انقلابی‌گری، یک جوان امروز می‌تواند از من سابقه‌دار در انقلاب انقلابی‌تر باشد.

واکنش  رهبر انقلاب به شعارهای تفرقه‌انگیز

رهبر انقلاب در واکنش به شعارهای برخی حاضران در مرقد امام گفتند: این توصیه را توجه کنید؛ آن‌وقت ممکن است در بعضی از این شعارها تجدیدنظر کنید؛ اتحاد دولت و ملت را به هم نزنید. ممکن است شما از یک دولتی خوشت بیاید، از یک دولت دیگر خوشت نیاید، اشکالی هم ندارد؛ رقابت‌های انتخاباتی به جای خود، اختلاف‌نظرها به جای خود، حتی انتقاد هم به جای خود! اما دولت و ملت باید همه در کنار هم باشند.

با پایان سخنرانی رهبر انقلاب، جمعیت حاضر در مرقد امام و مسئولان خود را برای اقامه نماز حاضر می‌کردند و بخشی از آنها نیز برای حضور در نماز جمعه تهران، راهی دانشگاه تهران شدند.

افزودن نظر جدید