واکنش رئیس جمهور به ادعای فروخته شدن کوه دماوند

رئیس جمهور در جلسه هیأت دولت به شایعه فروخته شدن بخش‌هایی از کشور واکنش نشان داد و گفت: مگر می‌شود جنگل‌ها، مراتع، کوه‌ها، بیابان‌ها و حتی اقیانوس‌ها را وقف کرد.
به گزارش اميدنامه به نقل از خبرآنلاين، حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی روز چهارشنبه هشتم مردادماه سال ۹۹ در جلسه هیات دولت با انتقاد از شیوع برخی شایعات در جامعه، بیان داشت: دشمن هر روز یک شایعه جدید در میان مردم منتشر می‌کند.

وی ادامه داد: برای مثال یک روز گفته می‌شود که کوه‌های کشور فروخته و یا وقف شده است. مگر می‌شود جنگل‌ها، مراتع، کوه‌ها، بیابان‌ها و حتی اقیانوس‌ها را وقف کرد. اگر اینگونه بود که تمامی اقیانوس‌های عالم را وقف می‌کردیم و درآمد آن را در راهی هزینه می‌کردیم.

رئیس جمهور تصریح کرد: اساس وقف بر مالکیت است. برای مثال در برخی از وقف نامه‌های قدیمی یک سری موضوعات وقفی وجود دارد که گفته شده از یک کوه تا کوه دیگر وقف شده است. اینگونه وقف‌ها امکان پذیر نیست، زیرا نمی‌توان زمین خدا را وقف کرد. باید توجه داشت زمین‌ها زمانی قابلیت مالکیت پیدا می‌کنند که افراد آنها را احیا کرده باشند.
 

وی بیان با انتقاد از دنبال کنندگان شایعات، ابراز داشت: بنده تعجب می‌کنم که چرا برخی از افراد در بحران‌ها و مشکلات کنونی این شایعات را دنبال می‌کنند و حتی بر اساس بخشی از گفته‌های برخی مسئولان، به شایعات دامن می‌زنند.

رئیس‌جمهور اظهار داشت: باید همه تلاش کنیم جلوی شایعات را بگیریم.

 

 

افزودن نظر جدید