واکنش جوانفکر به خبر تماس‌ احمدی‌نژاد با اصلاح‌طلبان: مبتنی بر ادب است

این روزها خبرهای بیشتری از محمود احمدی‌نژاد و یاران حلقه منسوب به وی شنیده می‌شود. هر چند که خود در ظاهر سکوت اختیار کرده اما خبر تلاش وی برای همراه‌شدن با اصلاح‌طلب‌ها هر چند روز یک بار به گوش می‌رسد.

به گزارش امید به نقل از آفتاب، بعد از انتشار کابینه ۹۶ به وسیله عبدالرضا داوری، واکنش‌های متفاوتی دیده شد که مهمترین آن پاسخ علی اکبر جوانفکر مشاور رسانه‌ای احمدی‌نژاد و از اعضای نزدیک به وی که حلقه انحرافی خوانده می‌شوند، بود. جوانفکر اعلام کابینه را نظر شخصی داوری اعلام و تاکید کرد که این نظرات هیچ ارتباطی به احمدی‌نژاد ندارد.
شاید بروز اینگونه رفتارها از طرف داوری که خود را در قامت لیدر حامیان جوان احمدی‌نژاد معرفی می‌کند باعث شده تا با احتیاط بیشتری با او برخورد کنند. این احتیاط تا جایی پیش رفته که موسسه”هما” (هواداران محمود احمدی‌نژاد)  که وی رئیس آن است را در رسانه‌های نزدیک به خود منحل اعلام کرده‌اند. موضوعی که البته از طرف داوری رد شد.
جوانفکر هم که این روزها سعی دارد تا بیشتر نقش سخنگوی احمدی‌نژاد و نزدیکان به وی را به اسم خود ثبت کند، ب می‌گوید موضوع انحلال “هما” ارتباطی به احمدی‌نژاد ندارد و خودش را هم در مقام پاسخگویی به آن نمی‌داند.
رقابت بین داوری و جوانفکر و به ظاهر موفق‌شدن جوانفکر برای راندن او از طیف نزدیکان احمدی‌نژاد نمونه‌ای از اختلافاتی است که وجود دارد و علنی شده است.
با وجود این اختلافات و اذعان به سکوت احمدی‌نژاد؛ در روزهای اخیر شنیده شده که وی یا مستقیم و یا با واسطه به لیدرها و افراد مطرح در جریان اصلاحات تماس می‌گیرد. آن‌طور که رسولی از اعضای بنیاد باران به ایسکانیوز گفته است؛ دلیل این تماس‌ها دعوت از این افراد برای حضور در لیست انتخاباتی وی بوده است. رسولی از نمونه این ارتباط‌ها به تماسی اشاره می‌کند که با دفتر سید محمد خاتمی گرفته شده است.
نمونه این فعالیت‌ها در حالیست که مخالفان احمدی‌نژاد او را تمام‌شده می‌دانند و فعالان حزبی هم صحبت از انتخابات مجلس آینده را زودهنگام عنوان می‌کنند.
مطلبی که علی اکبر جوانفکر هم در واکنش به انتشار خبر تماس‌های احمدی‌نژاد با اصلاح طلبان به آن اشاره و تماس‌ها را احوال‌پرسی اعلام می‌کند. وی البته منکر عدم حضور احمدی‌نژاد در انتخابات آینده نمی‌شود.
گفت‌وگوی «آفتاب» با جوانفکر را در ادامه می‌خوانید:
حدود دو هفته قبل خبری بر روی سایت “دولت بهار” منتشر شد مبنی بر اینکه تشکیلات هما (هواداران محمود احمدی‌نژاد) منحل شده است. آیا این خبر صحت دارد و این تشکیلات واقعا منحل شده است؟ ( سایت دولت بهار به این موضوع تاکید دارد و از جواب هایی که در قسمت پیام برای مخاطبان خود گذاشته، کاملا تاکید بر این موضوع مشخص است. این در حالی است که آقای داوری به عنوان رییس این تشکیلات در مصاحبه با رسانه‌ها این موضوع را تکذیب کرده است.)
این موضوع هیچ ارتباطی با دکتر احمدی‌نژاد ندارد و در قبال اینگونه مسائل پاسخگو نیستیم.
اطلاع‌رسانی برای اعلام عدم انحلال از طرف آقای داوری به چه دلیل است؟
لطفا از خود آقای داوری در این زمینه جویا شوید.
با توجه به اینکه شما و ایشان بیشتر از مابقی نزدیکان آقای احمدی‌نژاد رسانه‌ای هستید و با توجه به عکس‌العمل شما نسبت به اعلام “کابینه دوازدهم” از طرف ایشان، این اختلاف بین شما و آقای داوری است؟
اظهار عقیده آقای داوری، یک نظر شخصی بود و توضیحات بنده نیز در این زمینه به اندازه کافی گویا و شفاف بوده است.
آیا اعمال آقای داوری، بدون هماهنگی با آقای احمدی‌نژاد و گروه ایشان و البته شما صورت می‌گیرد؟ و این باعث اختلاف شده است؟
هر کسی آزاد است نظر شخصی خود را ابراز کند.
اینکه ایشان دست به ایجاد تشکیلاتی زده که از رییس‌جمهور سابق حمایت کند چه مشکلی دارد؟
هر کسی آزاد است به هر نحوی که صلاح می‌داند از فرد مورد علاقه خود حمایت کند.
چند وقتی است که از ارتباط برقرار‌کردن آقای احمدی‌نژاد با افراد اصلاح‌طلب سخن به میان می‌آید. آیا این موضوع صحت دارد که ایشان با افراد عالی‌رتبه اصلاح‌طلب تماس می‌گیرند و از آنها می‌خواهند که در لیست انتخاباتی ایشان حضور داشته باشند؟
اگر اظهارنظر افراد نیاز به توضیحات بیشتری داشته باشد باید از خود آنان توضیح خواسته شود.
آیا این موضوع نشان‌دهنده این است که آقای احمدی‌نژاد قصد شکستن سکوت سیاسی خود را دارند؟
شکستن سکوت، قصد و نیت لازم ندارد. هر موقع سکوتشان را شکستند متوجه آن خواهید شد.
آیا قرار است ایشان وارد عرصه سیاسی برای انتخابات مجلس ۹۴ شوند؟
به عقیده بنده در حال حاضر بحث در باره انتخابات سال ۹۴ مجلس، زودهنگام است.
چرا تمایل به ارتباط با اصلاح‌طلبان دارند؟ با توجه به اینکه همه می‌دانند ۸ سال پیش ایشان از طرف گروه‌های اصولگرا کاندید شدند و با حمایت همین طیف هم به سمت رییس‌جمهوری رسیدند؟
نتیجه‌گیری شما برپایه اطلاعات نادرست است. علاوه بر این در جمهوری اسلامی ایران، افراد آزاد هستند با هر کسی که مایل هستند تماس بگیرند و احوال همدیگر را جویا شوند. کاری منطقی و هوشمندانه به نظر نمی‌رسد که اینگونه تماسهای مبتنی بر ادب و اخلاق و انسانیت با عینک سیاسی و انتخاباتی مورد ارزیابی و تحلیل قرار گیرد.

افزودن نظر جدید