وال‌استریت‌ژورنال مدعی شد: پاسخ رهبر ایران به نامه اوباما

روزنامه آمریکایی وال استريت جورنال روز جمعه ۲۴ بهمن ماه گزارش داده است که ایران به نامه باراک اوباما، رییس جمهوری آمریکا پاسخ داده است.

به گزارش  امید به نقل از فرارو، وال استريت جورنال به نقل از یک دیپلمات ايرانی که نامش فاش نشده، ادعا کرد که مقام معظم رهبری در پاسخ به نامه باراک اوباما در ماه اکتبر (مهرماه) طی هفته های اخير به رییس جمهوری آمریکا نامه نوشته است.

وال استریت جورنال به نقل از دیپلمات های نوشته است که باراک اوباما در نامه خود از احتمال همکاری تهران و واشنگتن در مبارزه علیه داعش در صورت توافق بر سر مساله هسته ای ایران سخن گفته بود.

بنا به نوشته وال استریت ژورنال نامه رهبر ایران به باراک اوباما «محترمانه» بوده ولی در آن تعهدی برای همکاری پذیرفته نشده است. این روزنامه به جزییات بیشتر این نامه اشاره نکرده است.
 

مقامات کاخ سفید نیز از تائید وجود چنین نامه‌ای، خودداری کرده‌اند. برنادت میهان سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا هم اعلام کرده که در این رابطه اظهار نظر نمی‌کند، اما گفته مذاکرات هسته‌ای همچنان تنها بر مسئله پرونده هسته‌ای، متمرکز است.
 

تاکنون هیچ مقام ایرانی به این گزارش واکنش نشان نداده است.

 ايران و آمريکا، انگلیس، فرانسه، روسيه، چين و آلمان، کشورهای عضو گروه ۱+۵، در ماه نوامبر سال ۲۰۱۳ در ژنو به يک توافق موقت برای حل مناقشه هسته ای ايران دست يافتند. از آن زمان تاکنون دو طرف در حال مذاکره برای دستيابی به يک توافق نهايی هستند.

ايران و گروه ۱+۵ از زمان توافق موقت ژنو در نوامبر ۲۰۱۳ تاکنون دوبار مهلت دستيابی به توافق را تمديد کرده اند. اکنون مهلت برای دست يابی به توافق ماه ژوئن تعيين شده است و قرار است تا۲۴ ماه مارس ايران و گروه ۱+۵ به توافقی سياسی در اين زمينه دستيابند.

افزودن نظر جدید