واكنش اصولگرايان به حمله رسايي به سردار سليماني

آن‌قدر كه توييت حميد رسايي با واكنش روبه‌رو شده، شايد اصل نامه سردار سليماني جلب‌توجه نكرده است.

به گزارش امیدنامه،قاسم سليماني در نامه‌اي كه روز چهارشنبه منتشر شد، از مواضع اخير حسن روحاني تقدير كرده بود. اين نامه با استقبال بسياري از چهره‌هاي سياسي روبه‌رو شده بود، به جز احتمالا يك نفر. اين يك نفر البته مي‌تواند نماينده يك طيف سياسي هم قلمداد شود. حميد رسايي به جبهه پايداري نزديك است؛ جرياني كه جزء سرسخت‌ترين منتقدان دولت فعلي است. حمید رسايي كه به علت رد صلاحيت از ورود به مجلس دهم هم بازماند، بعد از انتشار نامه سردار سليماني در توبيتي با هشتگ «قاسم سليماني» نوشت: «به تاريخ كه نگاه مي‌كنم امثال اشعث كندي و ابوموسي اشعري يك عمر به امام علي خون دل دادند. يكي، دو بار هم در حرف و نه در عمل، مواضع درست داشتند اما مالك‌اشتر براي دست‌بوسي از آنها دستپاچه نشد».! اين توييت او با عنوان‌هايي چون «توهين يك نماينده سابق به سردار سليماني»، «حمله تند نماينده رد‌صلاحيت‌شده»، «بي‌احترامي حميد رسايي به سردار سليماني» و... در فضاي مجازي بازنشر شده است. 
قاسم سليماني در نامه خود به روحاني نوشته بود: «برادر بزرگوار جناب آقای روحانی ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران سلام علیکم، آنچه از فرمایشات حضرتعالی در رسانه‌ها منعکس شد، مبنی‌بر اینکه اگر نفت جمهوری اسلامی ایران صادر نشود، تضمینی برای صدور نفت کل منطقه نمی‌باشد و بیانات بسیار ارزشمندی که در موضع جمهوری اسلامی ایران نسبت به رژیم صهیونیستی فرمودید، مایه مباهات و افتخار است. حقیر به عنوان سرباز ولایت و این ملت سرفراز و با همه جان به حضور جنابعالی عرض می‌کنم: این همان دکتر روحانی است که ما شناخت داشتیم و داریم و می‌بایست باشد، شما با سخنان حکیمانه ارزشمند و قدرتمندانه خودتان رهبر عزیز، ملت بزرگوار ایران اسلامی و مسلمانان جهان را سرافراز کردید. دست شما را برای ایراد این سخنان به‌موقع، حکیمانه و صحیح می‌بوسم و برای هر سیاستی که مصلحت نظام اسلامی باشد در خدمت هستیم. برادرتان قاسم سلیمانی»
واكنش‌ها به نوشته رسايي آن‌قدر زياد بوده كه او در توييت ديگري به‌نوعي مجبور به اصلاح نوشته قبلي شده است. او در توييت دوم ضمن بازنشر توييت قبلي مدعي شده كه انتقاد او به ادبيات نامه بوده است نه اصل نامه! رسايي نوشته است: «اين توييت نه در انتقاد از اصل نامه‌نگاري حاج قاسم سليماني و حمايت از مواضع آقاي روحاني بلكه انتقاد از ادبيات وي و به‌كار‌بردن واژه دست‌بوسي براي كسي است كه با يك دستش برجام را به مردم و انقلاب تحميل كرد و با دست ديگرش در حال تحميل ‌FATF است». نكته جالب اما اين است كه رسايي توييت دوم خود را با هشتگ «حمايت از هاشمي» و «حمايت از لاريجاني» منتشر كرده است!
تاريخ مصرفشان تمام شده
حسین کنعانی‌مقدم، از فعالان حزبي اصولگرا، درباره توییت حمید رسايی، به ايرنا گفته است: «بصیرت انقلابی از مسائل مهمی است که افرادی که انقلابی واقعی هستند آن را دارند. نامه فرمانده سپاه قدس به رئیس‌جمهوری حاکی از بصیرت انقلابی و خارج از حب و بغض‌های سیاسی و جناح‌بندی بود که حقیقت را بیان و از اقدامی که روحانی انجام داد، حمایت کرد. کسانی که تفکر دگماتیک داشته و متحجر دینی هستند، بصیرت انقلابی ندارند و سعی می‌کنند با الفاظی که در‌ شأن خودشان است، موضوعات جامعه را تحلیل کنند. به نظر می‌آید گرفتاری انقلاب همین آدم‌ها هستند که درک صحیحی از انقلاب و شرایط آن ندارند و فقط مطامع سیاسی و رقابت‌های گروهی خود را دنبال می‌کنند». این فعال سیاسی اصولگرا، تصریح کرد: «تاریخ مصرف چنین افرادی تمام شده و این قبیل اقدامات آب در هاون کوبیدن است».
برخلاف رسايي اما نامه قاسم سليماني با واكنش مثبت چهره‌هاي جناح اصولگرا روبه‌رو شده است. روز گذشته آیت‌الله امامي‌كاشاني از تريبون نماز جمعه تهران از نامه سليماني تشكر كرد. او گفت: «از آقای سلیمانی تشکر می‌کنم به خاطر نامه گرمی که به آقای روحانی نوشتند، این در انسجام ملت خیلی مؤثر است، دشمن می‌ترسد و می‌گوید که کشور یک کاسه است؛ این مسئله‌ای عقلی، دینی و نقلی است، عقل و دین می‌گوید که اسلام یک سخن دارد».
روزنامه رسالت هم به استقبال از نامه‌نگاري سليماني رفته است و هم به رسايي كنايه زده است. اين روزنامه نوشته است: «حاج قاسم مدت‌هاست در تراز «معلم انقلابی» ظاهر شده است. شعار نمی‌دهد و اهل تظاهر نیست؛ بلکه با کنش اجتماعی و عمل سیاسی‌اش برای من و شما و دیگران مشق است و پند و عبرت. پیام نامه یک جمله بیشتر نیست؛ «هرکس با انقلاب است اهل حق است و باید دستش را بوسید». انتشار این نامه در زمانی ‌است که بسیاری برای استقبال از مواضع انقلابی رئیس‌جمهور دچار «وسواس سیاسی» شدند. عده‌ای به اسم اینکه نیت رئیس‌جمهور چنان است و چنین به شک و دودلی افتادند. برخی دیگر با «ژست بصیرت‌گونه» از نفاقش گفتند. برخی دیگر به قاعده رقابت‌های سیاسی گذشته سکوت کردند تا در آینده راه بازگشتی داشته باشند و با هر اشتباه روحانی کری بخوانند که «ای بی‌بصیرت‌های ساده‌لوح، دیدید که گفتیم.. اما نامه حاج قاسم «درس انقلابی‌گری» است. درسی که می‌گوید ملاک حال افراد است و البته «حسن‌ظن» با «خوش‌خیالی» متفاوت است. خوش‌خیالی یعنی ساده‌اندیشی اما حسن‌ظن ریشه در «اعتقاد انقلابی» و «اخلاق مکتبی» ما دارد. قرار است کار انقلاب جلو رود. هرکس آستین بالا زد و پاشنه بالا کشید را باید مدد داد. فردا هم اگر برگشت باز میزان حال افراد است و چیزی از دست نداده‌ایم. درس بزرگ حاج قاسم اینجاست که انقلابی‌گری جایی برای کینه‌های حزبی و جناحی نمی‌گذارد و هرکس با انقلاب بود رقیب ما نیست».
انتقاد وزیر احمدی‌نژاد
 از واکنش‌های غیرمنصفانه درباره پیام سلیمانی
در همین حال «سیدمحمد حسینی» وزیر ارشاد دولت نهم در گفت‌وگو با «تسنیم» با انتقاد از برخی اظهارنظرهای تند و غیرمنصفانه درباره پیام سردار قاسم سلیمانی به روحانی، گفت: «نیروهای انقلابی انتقاداتي جدی نسبت به عملکرد دولت آقای روحانی داشته و دارند اما این نقدها، مانع تأیید و حمایت از مواضع قاطع ایشان در برابر آمریکا نمی‌شود». 
او گفت: «آقای روحانی در روزهای اخیر و در سفر اروپایی خود حداقل سه موضع اصولی و مبنایی اتخاذ کرد که همان مواضع انقلابی رهبری و نظام است؛ اول اینکه در تقابل با جانبداری سردمداران اروپا از رژیم صهیونیستی، ایشان این رژیم را نامشروع خواند و درخصوص دوگانه مقاومت یا تسلیم در برابر آمریکا با قاطعیت بر ایستادگی تأکید کرد و در پاسخ به رجزخوانی ترامپ در مورد به‌صفررساندن صدور نفت ایران با صراحت از «صادرات نفت برای همه کشورها یا هیچ‌یک» سخن گفت». 
حسینی افزود: «طبیعی است که سردار سلیمانی فرمانده دلاور دوران دفاع مقدس و قهرمان پیروز مبارزه در عراق و سوریه به‌عنوان مقام ارشد نظامی ضمن تأيید اظهارات آقای روحانی، نسبت به هرگونه مأموریت اعلام آمادگی و از مواضع انقلابی ایشان تقدیر کند و ضمانت اجرای بیان رئیس‌جمهور را به رخ کاخ سفید و دنباله‌روانش بکشد و نشان دهد در مقابله با خصم جنایتکار ایران ید واحده است». 
حسینی با بیان اینکه تهدیدها و تحریم‌های آمریکا در صورت وجود منازعات داخلی در ایران می‌تواند اثربخش و آسیب‌رسان باشد، گفت: «سرلشکر سلیمانی همانند دیگر نیروهای انقلابی با شناخت عمیق صحنه نبرد و مصالح عالی کشور از مواضع آقای روحانی حمایت کرد بنابراين برخی دوستان که موضع تندی نسبت به نامه این سردار سرافراز و شهید زنده اتخاذ کردند توجه ندارند که در شرایط کنونی و برای مقابله با فشارهای آمریکا، به اتحاد، همراهی و انسجام و ترجیح‌دادن مصالح ملی بر منافع تنگ‌نظرانه جناحی نیاز مبرم داریم». 

افزودن نظر جدید