جزییات نشست وفاق در پاستور به روایت عارف و روحانی؛

هم اندیشی برای مسائل کلان کشور

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام جزئیات دیدار امروز رییس جمهور با رقبای انتخاباتی اش را تشریح كرد.

به گزارش امید به نقل از ایلنا،محمدرضا عارف در مورد جلسه ظهر امروز حجت‌الاسلام روحانی با نامزدهای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: جلسه بسیار خوب و صمیمانه‌ای با حضور نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری سال گذشته برگزار شد و اینگونه جلسات برای همراهی و همدلی بسیار كارساز است و می‌تواند در كمك و حمایت بیشتر از دولت مفید و موثر واقع شود.

رییس بنیاد امید ایرانیان با اشاره به میزبانی رییس جمهور از رقبای انتخاباتی‌اش در نهاد ریاست جمهوری به صرف نهار، گفت: در این جلسه در ارتباط با مسائل مختلف كشور هم‌اندیشی و همفكری صورت گرفت.

گفتنی است سال گذشته نیز محمدرضا عارف پس از انتخابات ریاست جمهوری دوره یازدهم از نامزدهای این انتخابات برای صرف شام در منزل خود دعوت به عمل آورده بود.

همچنین  رییس جمهور بعد از گرفتن عکس یادگاری با شش تن از رقبای انتخاباتی‌اش در یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و بدرقه آنان در جمع خبرنگاران، این دیدار را بسیار خوب و سمبلیک برای نشان دادن وحدت و همدلی و سودمند برای منافع ملی عنوان کرد.

 حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی با اشاره به فرا رسیدن اولین سالگرد حماسه 24 خرداد گفت: در 24 خرداد سال گذشته شاهد برگزاری انتخاباتی بسیار مهم و شکوهمند بودیم و به تعبیر مقام معظم رهبری، مردم در این انتخابات حماسه سیاسی آفریدند و در واقع با حضور باشکوه خود در انتخابات به تمام بیگانگان که امید بسته بودند که ملت ایران از نظام و انتخابات و صندوق‌های رای ناامید و دلسرد شوند، پاسخ قاطعی دادند. مردم در این انتخابات نقش اول داشتند و مقام معظم رهبری با رهنمودهای خود نقش فوق‌العاده‌ای را در این ارتباط داشتند.

وی با بیان این‌که کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری نیز نقش مهمی در تحقق حماسه سیاسی داشتند، تصریح کرد: سخنرانی کاندیداها و مناظره‌های آنان توانست شور و هیجان انتخاباتی در بین مردم ایجاد کند.

روحانی گفت: امروز روز جشن است. روز پیروزی ملت ایران و مسیری است که رهبری مشخص کرده است.

رییس جمهور تاکید کرد: در این پیروزی همه ملت ایران سهیم هستند و کاندیداهای یازدهمین انتخابات ریاست جمهوری سهم بالایی دارند.

وی با بیان این‌که در اولین سالگرد انتخابات ریاست جمهوری با برگزاری این نشست، بار دیگر کنار همدیگر بودیم و توانستیم همدیگر را ببینیم و اگر روزی با یکدیگر رقابت می‌کردیم، امروز در کنار هم برای ملت و اهداف ملی هستیم، گفت: ما امروز همه هدف واحدی را دنبال می‌کنیم.

روحانی افزود: این نشست در واقع فرصتی بود که دوستان نقطه نظراتی را که در مورد مسائل کشور دارند، بیان کنند و دوستان نقطه نظرات را بیان کردند و مشورت صورت گرفت. البته ما بسیاری از دوستان را در جاهای مختلف از جمله مجمع تشخیص مصلحت نظام، شورای عالی امنیت ملی و شورای عالی انقلاب فرهنگی می‌بینیم و از نظرات آنها استفاده می‌کنیم.

رییس جمهور ادامه داد: این نشست حضوری بسیار خوب و سمبلیک بود برای نشان دادن همدلی و وحدت برای پیگیری منافع ملی.

در این نشست، تمام کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری به جز علی اکبر ولایتی که پیش‌تر در خبرها آمده بود در سفر چین به سر می‌برد، حضور داشتند.

افزودن نظر جدید