هشدار محمدرضا عارف نسبت به رواج فرصت طلبی سیاسی در کشور:بی مهری ها به جریان اصلاحات به ضررحاکمیت تمام می شود/یکدست سازی حاکمیت پروژه ای شکست خورده است/عملکرد چندماهه مجلس یازدهم گویای بسیاری از واقعیت‌هاست

رئیس بنیاد امید ایرانیان با هشدار به رواج فرصت طلبی سیاسی در کشور، گفت: جریان اصلاحات با بی‌مهری های زیادی از سوی بخش هایی از حاکمیت روبرو بوده است و البته مطمئنا این بی‌مهری‌ها در نهایت به ضرر حاکمیت تمام می‌شود. اینکه عده‌ای به دنبال یکدست سازی حاکمیت باشند پروژه‌ای شکست خورده است که تجربه های گذشته نشان داد حاکمیت از اینگونه پروژه ها منتفع نخواهد شد.

به کزارش امیدنامه ، دکتر محمدرضا عارف در  دیدار با  جمعی از نخبگان استان خوزستان به نقش این استان در توسعه ملی اشاره کرد و گفت: خوزستنان به باور من یک ایران کوچک است. چه از حیث منابع انرژی و چه از نظر موقعیت جغرافیایی و مهم‌تر تکثر و تنوع اقوام که همگی آنها می‌تواند پاسخگوی نیازهای کشور باشد ولی به دلایل مختلف شاخص های ما در توسعه ملی  در این استان خوب نیست و جای نگرانی دارد.

فردای انتحخابات کسی پاسخگوی مردم نیست

وی با اشاره به منابع غنی زیر زمینی در استان خوزستان، تصریح کرد: یکی از مشکلات استان خوزستان به باور من رقابت هایی است که نخبگان این استان در پایتخت با یکدیگر دارند و این اختلاف نظرها لطماتی به این استان وارد می‌کند.
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به تنوع اقوام در استان خوزستان، تاکید کرد: در حالی که وجود قومیت‌های مختلف در کشور به ویژه استان خوزستان باید یک مزیت محسوب شود ولی متاسفانه به دلیل برخوردهای بعضا امنیتی با اقوام، این موضوع، به تهدیدی برای امنیت ملی تبدیل شده است.
رئیس بنیاد امید ایرانیان با بیان اینکه انقلاب ما انقلاب مردمی بوده‌است و در همه رویدادها مردم باید حرف آخر را بزنند، خاطر نشان کرد: مردم با تمامی مشکلاتی که با آن دست و پنجه نرم می‌کنند تاکنون پای صندوق‌های رأی آمده‌اند. ولی دغدغه ها زمانی شروع میشود که فردای انتخابات کسی پاسخگوی مردم نیست یعنی رأی لازم از مردم گرفته می شود  ولی کسی خود را پاسخگو در قبال مردم نمی ‍داند. کشور ما با معضل عدم پاسخگویی مسئولان مواجه است که یکی از علل آن نبود احزاب فراگیر در کشور است چرا که حرکت های جبهه ای نمی تواند پاسخگو باشد.
وی با یادآوری اختلافات در میان جریان اصلاح طلب در مقاطعی از دهه 80، گفت: دستاورد ارزشمندی که در دهه 90به دست آوردیم انسجام جریان اصلاحات بود چراکه تصمیمی که در سال 92 گرفته شد منجر به انسجام جریان اصلاحات شد که در نهایت شورای عالی سیاست گذاری اصلاح طلبان به عنوان یک ساز و کار اجماعی برای جریان اصلاحات تشکیل شد و انسجام خوبی در این جریان ایجاد شد که خوشبختانه تاکنون ادامه دارد.
عارف با بیان اینکه درستی تصمیم اتخاذ شد در تشکیل شورای عالی سیاستگذاری اصلاح طلبان  منجر به پیروزی اصلاح طلبان در انتخابات مجلس دهم در شهرهای بزرگ از جمله تهران شد، خاطر نشان کرد: مردم به گفتمان اصلاحات باور دارند و مطمئننا ضعف عملکردی افراد را به پای گفتمان اصلاحات نمی گذارند .هرچند متاسفانه برخی افراد فرصت طلبانه برای پیروزی در انتخابات از نام و عنوان اصلاحات استفاده کرده اما فردای انتخابات به گفتمان اصلاحات پشت می‌کنند.

کشور ما گرفتار عده‌ای فرصت طلب شده است 

رئیس بنیاد امید ایرانیان با هشدار به رواج فرصت طلبی سیاسی در کشور، تاکید کرد: متاسفانه کشور ما گرفتار عده‌ای فرصت طلب شده است که در بزنگاه‌ها برای کسب قدرت رنگ عوض می‌کنند و خود را به یک جریان سیاسی متصل می‌کنند این افراد هویت سیاسی شان مشخص نیست و ما در مجلس دهم گرفتار این افراد بوده ایم.

اصلاح طلبان هیچ گاه در نقش اپوزیسیون نظام نبوده‌اند 

وی با بیان اینکه شکست برای یک جریان سیاسی در انتخابات باید مقدمه ای برای پیروزی در انتخابات آینده باشد یادآور شد: شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح طلبان در جریان انتخابات مجلس یازدهم به درستی برای حضور داوطلبانه احزاب در انتخابات علی‌رغم رد صلاحیت های گسترده تصمیم گرفت و این تصمیم عبور از تحریم انتخابات بود و اصولا برای یک جریان سیاسی تحریم انتخابات معنا و مفهومی ندارد.

بی‌مهری‌ها به جریان اصلاحات در نهایت به ضرر حاکمیت تمام می‌شود

عارف با بیان اینکه اصلاح طلبان هیچ گاه در نقش اپوزیسیون نظام نبوده‌اند ، تاکید کرد: جریان اصلاحات با بی‌مهری های زیادی از سوی بخش هایی از حاکمیت روبرو بوده است و البته مطمئنا این بی‌مهری‌ها در نهایت به ضرر حاکمیت تمام می‌شود. اینکه عده‌ای به دنبال یکدست سازی حاکمیت باشند پروژه‌ای شکست خورده است که تجربه های گذشته نشان داد حاکمیت از اینگونه پروژه ها منتفع نخواهد شد.

عملکرد چندماهه مجلس یازدهم گویای بسیاری از واقعیت‌هاست

وی با انتقاد از برخی اظهارات که حضور یا عدم حضور مردم در انتخابات را بی فایده جلوه می دهند، گفت: عدم مشارکت در انتخابات یعنی مجلس یازدهم آیا این مجلس واقعا می‌تواند نمادی از مشارکت مردم باشد. عملکرد چندماهه این مجلس گویای بسیاری از واقعیت هاست.

باید در روی کار آوردن دولتی پاسخگو، عملگرا و مقتدر به درستی عمل کنیم

رئیس بنیاد امید ایرانیان با بیان اینکه عملکرد دولت های چند دهه اخیر به خوبی نشان دهنده این است که باید در روی کار آوردن دولتی پاسخگو، عملگرا و مقتدر به درستی عمل کنیم، گفت: با قاطعیت می گویم که دولت اصلاحات یکی از موفق‌ترین دولت ها پس از انقلاب بوده است. هم از حیث رشد اقتصادی،هم کاهش نرخ تورم و هم کاهش نرخ بیکاری و به همین دلیل تاکید دارم کارآمدی دولت باید به عنوان یک شاخص مهم مورد توجه قرار گیرد.

جوانان ما اکنون با یکسری مطالبات پاسخ داده نشده روبرو هستند

عضو شورای انقلاب فرهنگی با بیان اینکه جوانان ما  به واسطه برخی از سوء عملکردها بی انگیزه شده‌اند تصریح کرد: انتظار بود دولت در برابر دغدغه های مردم به ویژه جوانان پاسخگو باشد نه اینکه جوانان ما اکنون با یکسری مطالبات پاسخ داده نشده روبرو باشند. و عدم پاسخگویی را به پای جریان اصلاحات می گذارند چراکه جریان اصلاحات باعث روی کار آمدن دولت فعلی شده است هرچند سهمی در دولت جریان اصلاحات ندارد.
عارف در پایان با توصیه به همه نخبگان اصلاح طلب برای تقویت انسجام و وحدت در جریان اصلاحات تاکید کرد که اگر با خود خواهی  و منیت و توجه به منافع فردی و حزبی بخواهیم انسجامی که در دهه 90 ایجاد کردیم از بین برود دیگر راه بازگشتی برای ما نخواهد بود و باید پاسخگو باشیم.

افزودن نظر جدید