هشدار تابش به اصلاح‌طلبان: اختلافات را به‌گونه‌ای بازتاب ندهید که نورافکن رقبا به سمت ما روشن شود

 نایب ریس فراکسیون امید نسبت به پررنگ‌تر شدن اختلافات در جبهه اصلاحات هشدار داد و گفت: اصلاح‌طلبان باید دورانی را که از مدار قدرت خارج بودند و در اقلیت قرار داشتند را به یاد بیاورند و خیلی غره نشوند.

به گزارش امیدنامه به نقل از خبرآنلاین ،محمدرضا تابش درمورد  اینکه برخی احزاب اصلاح طلب معتقدند که در شورای عالی اصلاح طلبان پدرسالاری زیاد است و رگه های اختلاف در این شورا زیاد شده است، گفت: وقتی انسان در مدار قدرت قرار می گیرد اگر مراقبت و مواظبت نکند ممکن است دچار ضعف حافظه شود و دوران سخت در اقلیت بودن را فراموش کند و تصمیمی بگیرد که از سر غرور  و نخوت باشد که قطعا این تصمیم به ضرر آنها خواهد بود.

وی اظهار داشت: در این شرایط رقبا تمام و کمال همت خودشان را به کار می‌گیرند که ضعف ها را ببینند و نورافکن هایش را روشن کنند تا آن ضعف ها را برجسته کنند. خود اصلاح طلبان نباید مسائل و مواردی را بازتاب دهند که نورافکن‌های رقبا نسبت به ما روشن شود گرچه ما معتقدیم رقباء نیز نباید از مدار انصاف خارج شوند.

تابش ادامه داد: ما اصلاح طلبان باید دورانی را که از مدار قدرت خارج بودیم و در اقلیت بودیم را به یاد بیاوریم و خیلی غره نشویم که در مسند قدرت هستیم چراکه قدرت وقتی ماندنی است که محض رضای خدا و برای بندگان خداوند کار کنیم.

نایب رئیس فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی گفت: ساختار انتخابات شوراها و ریاست جمهوری زمین تا آسمان با وضعیت انتخابات مجلس متفاوت است یعنی از فرآیند اجراء تا نظارت با هم متفاوت هستند. در انتخابات مجلس شورای اسلامی، شورای نگهبان طرف ماست و در انتخابات شوراها نمایندگان مجلس نظارت می کنند و ما باید متناسب با این تغییراتی که در برگزاری و نظارت این انتخابات است تشکیلاتی را پیش بینی کنیم که این تشکیلات به کار سرعت دهد و بتواند با قاطعیت و انسجام و بهره گیری از نظرات متخصصین، کاندیداهایی در رشته های مختلف و تخصص های گوناگون معرفی کنیم که به نتیجه مطلوب برسیم و تمامی هم و غم ما نیز طراحی این تشکیلات است.

وی ادامه داد: در این تشکیلات ما اولویت را به انتخابات شوراها داده ایم، در واقع تشکیلاتی را که برای انتخابات شوراها در نظر گرفته‌ایم انتخابات ریاست جمهوری را نیز هدایت می کند.

نماینده مردم اردکان در خانه ملت بیان کرد: این تشکیلات نسبت به گذشته تغییر پیدا می کند و طبیعی است که عده ای حذف و عده‌ای نیز اضافه شوند، هدف ما نیز جلب نظر و مشارکت همه طیف ها و گروه‌ها است و خوشبختانه هیاتی نیز دراین زمینه شکل گرفته است که در حال گفت و گو با طرفین قضیه است که این تشکیلات را برقرار کند.

وی اضافه کرد: تمام تلاش ما این است که صد در صد وفاق ایجاد شود و قطعا به اجماع حداکثری خواهیم رسید حال ممکن است ده درصد هم قبول کنند و یا رد کنند که از نظر ما مشکلی نیست، باید ببینیم وزن آنها چقدر است و تا چه اندازه پایگاه اجتماعی دارند و حرفشان چیست .

تابش تاکید کرد: همه اصلاح طلبان باید آن دوران سخت را در نظر بگیرند و اگر آن دوران سخت در اقلیت بودن را در نظر بگیرند قطعا این اختلافات را نیز کنار می گذارند.

وی در مورد اینکه چرا برخی افراد بر این طبل اختلاف می کوبند در حالیکه کاندیدای مورد حمایت اصلاح طلبان روحانی است ،گفت:شاید دید افراد، مقداری در تحلیل قضایا متفاوت باشد و اصلا بحث سهم خواهی نیز مطرح نیست.

افزودن نظر جدید