هجوم لشکر مگس‌های سفید به پایتخت

رییس کمیته محیط زیست شورای شهر تهران کاشت درختان توت و عدم سمپاشی زمستانه درختان را علت اصلی هجوم مگس‌های سفید دانست. 

به گزارش امیدنامه به نقل از ایسنا، محمد حقانی با اشاره به رویت مجدد مگس‌های سفید در سطح شهر با بیان اینکه مسئولیت اصلی کنترل جمعیت مگس‌های سفید در تهران با شهرداری است، گفت: حفاظت از درختان باقیمانده شهر که تا امروز از هجوم مگس‌های سفید جان سالم به در برده‌اند بر عهده شهرداری است و اصولا شهرداری عهده‌دار حفظ بهداشت شهر است. 
 
وی افزود: اگر مسئولان شهری سم‌پاشی زمستان درختان را به طور منظم و به موقع انجام می‌دادند امروز شاهد هجوم گسترده مگس‌های سفید به تهران نبودیم. 
 
رییس کمیته محیط زیست شورای شهر تهران با اشاره به اینکه ظاهرا مدیران شهرداری کارهای مهم‌تری از رسیدگی به وضعیت شهر و شهروندان دارند و حفظ بهداشت پایتخت و سلامت شهروندان برای آنها از اولویت برخوردار نیست، گفت: اگر غیر از این بود بعد از 12 سال شاهد جایگزینی انبوه موش و مگس‌های سفید به جای پرندگان در تهران نبودیم. 
 
حقانی با بیان اینکه درختان توت میزبان اصلی مگس‌های سفید هستند که همزمان با آغاز گرما شروع به تکثیر می‌کنند، گفت: این حشرات مانند «شته‌ها» از توانایی بالایی در تولید مثل برخوردار هستند و در محدوده مرکزی تهران که درختان توت بیشتری کاشته شده به مانند منطقه 6 و همچنین کن و ... بیشتر از سایر مناطق به چشم می‌خورند. 
 
وی در پایان با تاکید بر اینکه در صورت استمرار روند موجود و عدم انجام اقدامات پیشگیرانه مگس‌های سفید به مهمانان فصلی پایتخت در نیمه نخست سال تبدیل می‌شوند، گفت: همانطور که موش‌ها به مهمانان همیشگی تهران در طول سال تبدیل شده‌اند مگس‌های سفید نیز می‌توانند از بی‌توجهی شهرداری استفاده و به مهمانان دائمی پایتخت تبدیل شوند و جالب است شهرداری که قادر به کنترل مگس‌های سفید شهر خود به عنوان یک آفت گیاهی نیست چگونه می‌تواند کشور را مدیریت کند.

برچسب‌ها :

افزودن نظر جدید